Kompanija za internetsku trgovinu Amazon prošle je godine ostvarila skok prodaje za trećinu u odnosu na 2016., na gotovo 178 milijardi dolara, pri čemu je dobit dosegnula tri milijarde.
Prema izvješću te tvrtke, objavljenom u četvrtak, dobit Amazona bila je lani za 600 milijuna dolara veća nego u 2016. godini.
Kompanija je ostvarila rekordnu prodaju u posljednja tri mjeseca prošle godine, potaknuta rastom internetske kupovine tijekom blagdana te potražnjom za uslugama u ‘cloud’ poslovanju. Navodi da je tijekom 2017. godine putem pretplatničke usluge ‘Amazon Prime’ članovima dostavljeno više od pet milijardi paketa širom svijeta.
Kako napominju iz te kompanije, prošle godine se na uslugu pretplatilo više novih članova nego u bilo kojoj prethodnoj godini, kako u svijetu, tako i u SAD-u. Više od četiri milijuna ljudi prijavilo se u samo jednom tjednu posljednjeg lanjskog tromjesečja, dodaju iz Amazona.
Članovi programa imaju pristup brzoj dostavi, ekskluzivnim televizijskim emisijama na platformi Amazon Prime Video, kao i dodatnim pogodnostima pri korištenju glasovne platforme Alexa, koja korisnicima omogućuje kupnju.
Amazon se usredotočio na povećanje broja pretplatnika, što je poslovodstvo tvrtke svojevremeno nazvalo “najvažnijom bazom klijenata”. Naime, pretplatnici su skloni češćoj kupnji od tvrtke, iako Amazon nije objavio koliko se ljudi do sada učlanilo.
Prodaja je u četvrtom tromjesečju lani porasla za 38 posto u odnosu na isto razdoblje godinu ranije, dosegnuvši kvartalni rekord od 60,5 milijardi dolara. Dobit se u tom tromjesečju više nego udvostručila, na 1,9 milijardi dolara, nasuprot 749 milijuna dolara u posljednjem kvartalu 2016. godine.
Ove brojke potaknute su poreznim olakšicama od oko 789 milijuna dolara, povezanih s velikom poreznom reformom u SAD-u.
“To je bio još jedan kvartal u kojem je Amazon nadmašio očekivanja. Rast u maloprodaji bio je očaravajuć”, kazao je analitičar Daniel Ives iz konzultantske kuće GBH Insights.