Kada je prije šest mjeseci u Lukavcu kod Velike Gorice otvorena tvornica baklava, koja bi trebala snabdijevati europsko tržište ovom balkanskom slasticom, bilo je više skeptika no onih koji su vjerovali u uspjeh projekta.
No, danas je tvornica “New bakery” ne samo opravdala, nego i učvrstila poziciju, najvećeg europskog proizvođača baklave.
Specijalitetu donedavno rezerviranom ili za kućnu radinost ili za, u pravilu, slastičarnice brdovitog Balkana, tako su kroz ovaj poslovni projekt otvorena vrata europskog tržišta s pola milijarde ljudi potencijalnih kupaca.
Receptura i dio proizvodnje poslovna su tajna, no cijeli se proces u suštini ne razlikuje od onog klasičnog. Traje osam sati nakon čega baklave leže 12-ak sati u sirupu kako bi apsorbirale šećer. S interesom, naravno, rastu i prihodi, tako da će poslovni plan kojim su planirali prihode od milijun eura do kraja ove godine biti dostignut već u listopadu.
Za 2016. vlasnici očekuju udvostručenje prometa. Razvija se i proizvod koji će trajati nekoliko mjeseci duže radi slanja baklave na idaljena tržišta. Interes su, naime, pokazala ogormna tržišta poput SAD-a, Indije, Kine i Japana.