Prvi put od početka krize probudilo se tržište automobila. U odnosu na 2013. godinu registrirano je 47 posto više automobila. Unatoč tome to nije znak porasta kupovne moći građana.
Iako je lani prodano 22 posto više novih automobila većina kupaca bile su tvrtke ili institucije. Građani su se okrenuli kupovini rabljenih automobila. Čak 78 posto automobila koje su prvi put registrirale fizičke osobe bili su rabljeni auti. Broj novih automobila koje su kupili građani pao je u odnosu na godinu ranije.
”Prošla, 2014. godina bila je prva puna godina članstva Hrvatske u EU u kojoj je hrvatskim građanima otvoreno tržište rabljenih auta, i prva godina u kojoj je broj prvoregistriranih polovnih automobila nadmašio prvoregistrirane nove automobile.
”Naši građani na rabljene aute iz EU više ne moraju plaćati PDV, a i trošarine su bitno pale – ugrubo, za oko 50 posto – i to su glavni razlozi ovakvog preokreta”, rekao je Goran Pejić, pomoćnik uprave za tehničke poslove u Centru za vozila Hrvatske.
Osim građana koji mahom kupuju automobile u drugim zemljama EU, toj opciji se sve više priklanjaju i tvrtke koje onda ta vozila preprodaju u Hrvatskoj.
”Tu se, pri kupnji većeg broja vozila, može ostvariti ozbiljna ušteda, odnosno zarada. Vlasnici takvih tvrtki najčešće kupuju cijelu flotu od, primjerice, leasing kuća ili rent-a-car agencija”, kaže Pejić.
Hrvati su najskloniji uvozu automobila s njemačkog tržišta, a lani su najpopularniji bili rabljeni Golfovi (uvezeno ih je 4619), Passati (2165), BMW-i serije 3 (1669) te Renault Megani (1560), piše Jutarnji list.