Grupa Podravka u prvih je devet ovogodišnjih mjeseci ostvarila neto dobit od 131 milijuna kuna, što je 60 posto više u odnosu na isto razdoblje lani, izvijestili su u utorak iz te koprivničke prehrambene kompanije.
Prihodi od prodaje Grupe u prvih su devet mjeseci porasli za jedan posto, na 2,56 milijardi kuna. Pritom je strateško poslovno područje Prehrana ostvarilo prihode od prodaje od 1,99 milijardi kuna, što predstavlja rast od 1,8 posto, dok bi bez utjecaja tečajnih razlika taj rast iznosio 2,2 posto.
Prihodi od prodaje vlastitih marki proizvoda unutar strateškog poslovnog područja Prehrane porasli su za 3 posto i time u potpunosti nadoknadili niže prihode od prodaje trgovačke robe, navodi se u priopćenju. Također se ističe kako segment Prehrane nakon dužeg vremena nije bio opterećen troškovima otpremnina te je ostvario 110,5 milijuna kuna neto dobiti, što predstavlja snažan rast od 139,3 posto.
Prihodi od prodaje poslovnog područja Farmaceutika dosegnuli su 564,8 milijuna kuna, što uslijed negativnog utjecaja propisanog smanjenja cijena lijekova na recept od strane HZZO-a te deprecijacije ruske rublje predstavlja pad od 1,6 posto. Neto dobit Farmaceutike iznosila je 20,5 milijuna kuna.
Promatrano po tržištima, navodi se kako je glavni pokretač rasta regija Adria s 2,9 posto višim prihodima od prodaje. Navedeni rast rezultat je i organskog i anorganskog rasta prihoda od prodaje u spomenutoj regiji, pojašnjavaju u tvrtki.
“Nakon dugo vremena Podravka niže puno dobrih vijesti. Ova godina, po svemu sudeći, bit će godina za pamćenje. Vrlo kvalitetan dosadašnji rezultat, provedena dokapitalizacija, realizirana akvizicija, gradnja tvornica, otvaranje novih tržišta… Objavljeni rezultati pokazuju da smo značajno bolji nego prošle i ranijih godina”, kazao je predsjednik Uprave Zvonimir Mršić.
Kako je istaknuo, to je već treći kvartal za redom da Podravka ostvaruje značajno bolje pokazatelje poslovanja nego u usporedivom razdoblju, i značajno bolje nego što je tržišna situacija. Dodao je da je ruska rublja umanjila rezultat za gotovo 40 milijuna kuna.
“Puno je znanja i rada uloženo u stvaranje ove nove i bolje Podravke. Završili smo jednu fazu koja se činila dosta teškom, a pred nama je sve više izazova. Postignuća, tim i kumulirano iskustvo i znanje može nam dati izglednost da smo spremni i sposobni tome odgovoriti. Ova godina nije naš cilj, ona je naš početak jer smo u dovoljnoj mjeri postali svjesni koliko ustvari možemo”, istaknuo je Mršić.
U priopćenju se navodi i da je cijena dionice Podravke u prvih devet mjeseci porasla 11,1 posto, nadmašivši izvedbom dioničke indekse Crobex i Crobex10, koji su u istom razdoblju pali za 3,4 posto odnosno za 2,8 posto.