Hrvati mijenjaju navike zbog visokih cijena na Jadranu: “Ne možemo naći ništa ispod 100 eura…”

Ekonomija 21. ožu 202522:15 0 komentara
turisti
Zvonimir Barisin/PIXSELL

Domaći gosti i dalje čine dobar dio turističke sezone na Jadranu jer čine njih oko tri milijuna od ukupnih 21,3 milijuna gostiju, koliko ih je bilo prošle godine. Samo su Nijemci brojniji, al neznatno - bilo ih je 150.000 više.

Ali, navike i želje jadranskih gostiju se slične bez obzira na nacionalnost, a zahvaljujući istraživanju među petstotinjak ispitanika, koje je provela agencija Hendal za Beep Up konferenciju Putni kofer što se jučer i danas održava u Šibeniku, Večernji list doznaje kako putovanja ostaju visoko pri vrhu liste prioriteta kod hrvatskih građana.

Tijekom proteklih 12 mjeseci, kako je pokazala spomenuta anketa, 79 posto građana putovalo je nekamo za glavni godišnji odmor, a toliko ih planira i u nadolazećem dvanaestomjesečnom razdoblju. Očekivano za zemlju koja ima jednu od najljepših obala na Mediteranu, prednost ima odmor na Jadranu. Pritom, gotovo 45 posto naših građana ima sreću da ne mora platiti smještaj – 20 posto ih odsjeda u vlastitoj kući ili stanu za odmor, a 23 posto kod obitelji ili prijatelja. Od preostalih 55 posto koji plaćaju smještaj, 37 posto bira privatni smještaj, 16 posto hotele koji su mnogima prvi izbor zbog sadržaja za djecu, a samo dva posto neki od jadranskih kampova.

Otprilike tako će biti i ove godine. Cijene se pokazuju kao jedan od važnijih faktora, a da naše građane itekako pogađaju poskupljenja pokazuje i statistika. Iako njihov broj na Jadranu raste, lani su ostvarili 13,4 milijuna noćenja, a spomenute 2019. zamalo pola milijuna noćenja više iako ih je tada bilo šestotinjak tisuća manje nego lani.

I tijekom 2025. mnogi će zbog jadranskih cijena na ljetovanju ostati kraće nego što bi željeli. Glavna svrha putovanja većini naših građana je odmor, ali rado bi konzumirali i dodatne sadržaje kad bi, kako je odgovorilo 45 posto ispitanika, bili besplatni. Zainteresirani su i za lokalnu gastronomiju, ali 54 posto kaže da ih od toga često odvraćaju visoke cijene. Slično je i s lokalnom ponudom svježeg voća, povrća… za koje 52 posto ispitanika kaže kako bi voljelo vidjeti niže cijene.

“Nemamo ništa na moru i uglavnom odsjedamo u apartmanu. Naše je iskustvo da se privatni smještaj zadnjih godina raslojio na niže kvalitetne, gotovo bih rekla trećerazredne apartmane, i luksuz. Barem po cijeni. Ako je ona povoljna, gotovo sigurno je da se radi o lošem apartmanu s prastarim namještajem, lošoj lokaciji ili nešto treće. A ako je apartman bolji, cijena je odmah astronomska. Zadnje dvije godine nešto pristojno za supruga, mene i sina ne uspijevamo naći ispod sto eura na noć. Namučiš se da nađeš nešto koliko toliko OK tako da vjerujem kako nas more u špici neće vidjeti kad dijete prestane s nama ići na ljetovanje”, kaže za Večernji list Zagrepčanka R. D. čija je obitelj negdašnji ljetni odmor od desetak dana na Jadranu već prepolovila, a u zamjenu počela istraživati – unutrašnjost zemlje.

N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i mreža Twitter | Facebook | Instagram | TikTok.

Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?

Budi prvi koji će ostaviti komentar!