Prijevare otkrivene u Volskwagenovu skandalu s lažiranjem emisije ispušnih plinova samo su vrh ledene sante jer nijedan proizvođač automobila s dizelskim motorima ne poštuje norme EU-a u ispuštanju dušikova dioksida (Euro 5 i Euro 6), pokazuje studija nevladine organizacije Europska federacija za promet i okoliš (T&T).
ispušnim plinovima.
T&T je mjerio emisije u 230 modela automobila s dizelskim motorom, a rezultati su poražavajući – četiri petine tih automobila prodanih od 2010. do 2014. koji u laboratorijima pokazuju da su u skladu s normom Euro 5 (180 g/1000 km), troše u stvarnosti tri puta više od dopuštene norme.
Slično vrijedi i za normu Euro 6 (80g/1000 km) – dvije trećine automobila prodanih od početka 2015. godine prelazi gornju dopuštenu granicu.
Renault je najveći zagađivač i automobili toga proizvođača čak osam puta premašuju normu Euro 5.
Slijede Land Rover, Hyndai i Opel/Vauxhall.
Najmanji zagađivači prema Euro 5 su Seat, Honda, BMW, Ford i Peugeot.
Kada je u pitanju norma Euro 6, najveći zagađivači su Fiat i Suzuki, čiji motori ispuštaju 15 puta više od dopuštene razine, a slijede Renault-Nissan i Opel/Vauxhall.
Volskwagen u pogledu norme Euro 6 ima najbolje rezultate, ali i dalje njegovi automobili ispuštaju dvaput više od dopuštene razine.
Ukupno, oko 29 milijuna tih „prljavih“ automobila voze po europskim cestama, a najviše njih u Francuskoj – 5,5 milijuna, zatim u Velikoj Britaniji 4,3 milijuna i u Italiji 3,1 milijuna.
Povećane razine ugljikova dioksida u urbanim sredinama u Europi dovode do prerane smrti čak 72.000 osoba godišnje, ističe T&T.
Njemački proizvođač Volkswagen u rujnu prošle godine je priznao da je u 11 milijuna svojih dizelskih motora ugradio uređaje koji su omogućili da na testovima ti automobili pokazuju manju emisiju od stvarne.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mreža Twitter|Facebook | Instagram.