Policija će pojačano nadzirati ove vozače, naveli su i koje su im najčešće greške

Auto 07. lip 202416:03 0 komentara
Hrvoje Jelavic/PIXSELL

Sunčano i toplo vrijeme znači i veći broj mopeda i motocikala na cestama. Prema navodima policije, vozači tih vozila sudjeluju i u sve većem broju nesreća te će u narednom razdoblju provoditi pojačani nadzor vozača motocikala i mopeda.

Tako navode da je tijekom 2023. godine zabilježen veliki porast smrtnog stradavanja vozača i putnika na mopedima i motociklima i to 76 u 2023. godini, u odnosu na 56 u 2022. godini, što je više za 20 osoba, odnosno 35,7 % u odnosu na 2022. godinu.

Godinu 2024. također su obilježila stradavanja osoba na mopedima i motociklima te je do danas smrtno stradalo 29 motorista, u odnosu na 21 u istom razdoblju prošle godine, što je više za osam osoba ili 38,1%. Iz svega navedenog, vidljivo je značajno povećanje, kao i da se svaka četvrta smrtno stradala osoba u prometnim nesrećama nalazila na mopedu ili motociklu.

Iz policije navode kako su vozači i putnici motocikala i mopeda često i žrtve drugih nesavjesnih vozača ostalih motornih vozila, koji grubim kršenjem prometnih propisa ugrožavaju njihovu sigurnost, ali i sigurnost svih drugih sudionika u prometu. Međutim, najčešće zbog svog neodgovornog ponašanja i sami sudjeluju u teškim prometnim nesrećama, gdje u sudarima s drugim vozilima, izlijetanjima s ceste ili naletima na objekte uz cestu, smrtno stradavaju ili zadobivaju teške tjelesne ozljede.

U posljednjih pet godina skrivili su više od polovice (58,8%) svih prometnih nesreća u kojima su sudjelovali, prilikom čega više od 2/3 (68,1%) nesreća s poginulim osobama, navodi policija.

Napominju kako je u proteklih tjedan dana, kada je smrtno stradalo šest vozača motocikla, ukazuje nam na opasnosti koje navedene kategorije sudionika mogu očekivati svojom povećanom prisutnošću, stoga će policija u narednom razdoblju provoditi pojačani nadzor vozača motocikala i mopeda s ciljem suzbijanja prekršaja koji dovode do prometnih nesreća u kojima sudjeluju vozači navedenih kategorija.

Stoga će se tijekom nadzora prvenstveno kontrolirati prekršaji prekoračenja brzine kretanja vozila, nekorištenja zaštitne kacige, prisutnosti alkohola u organizmu, isteka valjanosti prometne dozvole, tehničke neispravnosti vozila, korištenja vozila čija snaga prelazi propisanu jačinu, oduzimanja prednosti prolaska, nepropisnog obilaženje, pretjecanja i mimoilaženja, upravljanja prije stjecanje prava, propisnog postavljanja i vidljivosti registarske oznake, kao i svi drugi prekršaji kojima vozači mopeda i motocikala dovode u opasnost prvenstveno sebe, ali i druge sudionike u prometu

Uz navedeno, upozoravamo na najčešće greške zbog kojih se događaju prometne nesreće odnosno obveze kojih se trebaju pridržavati vozači navedenih vozila.

Najčešće greške vozača motocikala i mopeda zbog kojih stradavaju:

  • kreću se neprilagođenom i brzinom većom od dozvoljene;
  • ne nose zaštitne kacige;
  • kreću se površinama koje nisu namijenjene za tu vrstu vozila;
  • precjenjuju svoje vozačke sposobnosti, dok u isto vrijeme podcjenjuju opasnosti u prometu;
  • obavljaju pretjecanje ili obilaženje kolone vozila po dijelu kolnika za vozila iz suprotnog smjera kada to prema prometnim znakovima nije dopušteno ili je rizično uzevši u obzir promet iz suprotnog smjera;
  • provlače se između zaustavljenih vozila u kolonama;
  • voze sa neupaljenim svjetlima tijekom dana čime su, uzimajući u obzir ionako manju siluetu samog vozila i vozača u odnosu na druga vozila, još manje uočljivi u prometu za druge sudionike;
  • upravljaju neregistriranim i tehnički neispravnim vozilima;
  • upravljaju vozilima prije stjecanja prava (bez položenog vozačkog ispita) te
  • uklanjaju blokade na mopedima čime povećavaju krajnju brzinu vozila, koje je prema tvorničkim konstrukcijskim svojstvima namijenjeno za brzine do 45 km/h.

Najčešće greške vozača automobila u odnosu na motoriste:

  • oduzimaju im prednost prolaska;
  • prilikom prestrojavanja, pretjecanja ili skretanja vozila, ne pridaju dovoljno pozornosti ovoj kategoriji vozača, tako da im se često nađu u tzv. „mrtvom kutu“ bočnog ogledala;
  • skretanje ili prestrojavanje obavljaju neoprezno i bez pokazivača smjera te
  • prilikom opisanih radnji često ne vode računa da su motocikli vozila koja obzirom na omjer masa/snaga na kratkim dionicama mogu ostvariti jako velika ubrzanja.

N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i mreža Twitter | Facebook | Instagram | TikTok.

Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?

Budi prvi koji će ostaviti komentar!