Europski revizorski sud (ECA) objavio je zapanjujuće statistike o emisijama štetnih plinova novih vozila. Nove brojke pokazuju da osobna vozila na cestama EU emitiraju istu količinu CO2 kao prije 12 godina. Drugim riječima, emisije u stvarnom svijetu nisu pale više od desetljeća unatoč napretku tehnologije, smanjenju motora i sve većoj popularnosti električnih vozila.
Pietro Russo iz ECA-e rekao je da je potrebno smanjiti vozila koja zagađuju okoliš na europskim cestama kako bi EU doista postala predvodnik u ekološki prihvatljivom automobilizmu. “Pravo i opipljivo smanjenje emisija CO2 iz automobila neće se dogoditi sve dok prevladavaju motori s unutarnjim izgaranjem, ali u isto vrijeme elektrifikacija voznog parka EU-a veliki je pothvat”, rekao je.
Električna vozila igraju značajnu ulogu u postizanju cilja EU-a o voznom parku s nultim emisijama, dodaje ECA, te tvrdi da proizvođači automobila moraju “pojačati brzinu” i ponuditi više električnih vozila, prenosi CarBuzz.
Koliko zagađuju automobili?
Emisije iz automobila na konvencionalni pogon još uvijek čine gotovo 75% prodaje novih vozila u Europi. Onečišćenje od automobila s dizelskim motorom ostalo je konstantno, ali se smanjilo za 4,6% za vozila s benzinskim motorom. Zašto se to dogodilo kada su motori s unutarnjim izgaranjem učinkovitiji nego prije? ECA primjećuje da je to učinkovito poništeno povećanom masom vozila (10% su teža) i snažnijim motorima (25% jača u svim segmentima).
Čak ni hibridni automobili nisu pomogli EU-u u smanjenju emisija. Njihove emisije u stvarnom svijetu puno su veće od brojki zabilježenih tijekom testiranja. Kako bi se to ispravilo, EU će prilagoditi pravila počevši od 2025. Za sada će proizvođači koji nude plug-in hibride i dalje imati koristi od pogodnosti posjedovanja vozila koja su klasificirana kao “vozila s niskom emisijom”.
Prema revizorima ECA-e, električna vozila bila su najveći čimbenik u smanjenju ukupnih emisija CO2 na cesti. Zanimljivo je da neke studije tvrde da električna vozila ispuštaju veće količine čestica iz guma zbog svoje dodatne težine.
ECA se poziva na razne skandale varanja emisija, poput Dieselgatea, za stvaranje golemih razlika između laboratorijskih testova i stvarnih emisija. Novi WLTP laboratorijski test zamijenio je NEDC 2017. i smanjio jaz između kontroliranog testiranja i uporabe u stvarnom svijetu, ali još uvijek nije u granicama stvarnih uvjeta.
ECA kao rješenje vidi veći pristup sirovinama. To bi proizvođačima automobila omogućilo da s lakoćom proizvedu više baterija. Međutim, organizacija priznaje da je trošak najveća prepreka prihvaćanju električnih vozila, stoga se potrošači drže svojih starijih vozila. Stvari bi eventualno mogla preokrenuti serija pristupačnih električnih vozila koja još nisu zaživjela na tržištu.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i mreža Twitter | Facebook | Instagram | TikTok.
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Pridruži se raspravi ili pročitaj komentare