Korisnici društvenih mreža i pojedinih stranica u Europi dobit će veću kontrolu nad sadržajem koji će im biti prikazivani od 25. kolovoza u skladu sa Zakonom o digitalnim uslugama (DSA). Dok im, recimo, sada određene sadržaje nude algoritmi, oni će ga ubuduće moći odbiti.
Europska komisija je identificirala 19 velikih online platformi (VLOP) među kojima su, na primjer, Meta, Amazon, Apple, Google, Microsoft, TikTok, YouTube, X ili ranije Twitter, Booking.com.
Ove kompanije, od kojih svaka ima više od 45 milijuna aktivnih korisnika mjesečno, od idućeg tjedna – točnije 25. kolovoza – bit će predmet pojačanog nadzora Europske komisije i počet će podlijegati strožim pravilima, uključujući obavezu neovisne godišnje revizije koja ima za cilj osigurati “efikasnu borbu protiv dezinformacija, sadržaja mržnje ili krivotvorina”.
Sve oči će biti uprte u vlasnika X-a, milijardera Elona Muska, koji često mijenja pravila mreže, uključujući omogućavanje više govora mržnje i dezinformacija.
Meta objašnjava da će korisnici Facebooka i Instagrama u Europi sada imati priliku pratiti različite vrste sadržaja, da im se ne nudi po određenim algoritmima.
Tako, ako to žele, moći će pratiti samo objave ljudi koje prate kronološkim redom, ali ne i ostale koje mreže sada same biraju za njih. Više od 1.000 ljudi radi na prilagođavanju novim europskim pravilima u Meti.
Slične promjene je najavio i TikTok. Korisnici ove mreže će moći isključiti prikaz sadržaja koji izaziva ovisnost koji im se prikazuje na osnovu interesa ili algoritama.
Booking, s druge strane, obećaje mogućnost isključivanja informacija o reklamama koje se prikazuju na njegovim stranicama.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i mreža Twitter | Facebook | Instagram | TikTok.
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi koji će ostaviti komentar!