Nizozemska zrakoplovna kompanija KLM navodila je manipulativnim "zelenim" marketingom putnike na krive zaključke kako bi poboljšala korporativni imidž i uvjerila ih da brine za okoliš, presudio je u srijedu nizozemski sud.
Ekološki aktivisti tvrde da je KLM kampanjom “leti odgovorno” obmanjivao putnike budući da zrakoplovstvo općenito ispušta stakleničke plinove.
Sud se složio s njihovim tvrdnjama, ali nije izrekao kaznu tvrtki, nizozemskom ogranku Air France-KLM-a.
“Nekoliko KLM-ovih oglasa iz prošlosti navodilo je na krive zaključke i stoga su bili nezakoniti”, zaključio je sud u sažetku pisane odluke.
Međutim, tvrtka ih ne mora ispraviti i može nastaviti s oglašavanjem, unatoč pozivima na opću zabranu.
KLM mora ubuduće biti “iskren i konkretan” u tvrdnjama o utjecaju letova na okoliš, naložio je sud.
Hiske Arts, voditeljica kampanje aktivističke grupe Fossil Free koja je podnijela tužbu, izrazila je zadovoljstvo sudskom odlukom.
“Sud nije mogao biti jasniji: tvrtkama nije dopušteno tvrditi da se bore protiv opasnih klimatskih promjena budući da zapravo potiču krizu”, naglasila je Arts.
Izvršni direktor Air France-KLM-a Ben Smith nazvao je tužbu “neugodnom”.
“Mi ne koristimo zelenu šminku'”, rekao je Smith na konferenciji za novinare, tvrdeći da tvrtka poduzima mjere kako bi smanjila emisiju štetnih plinova, najavljujući kupnju učinkovitijih aviona i povećanje udjela biogoriva u kerozinu.
Fossil Free pak smatra da su planovi za budućnost manje važni od neposredne opasnosti i da su najavljene promjene marginalne, pogotovo zato što kompanija planira povećati broj letova.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i mreža Twitter | Facebook | Instagram | TikTok
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi koji će ostaviti komentar!