Oštra osuda Vlade zbog političkog miješanja u provedbu Cjelovite kurikuralne reforme obrazovanja te traženje ostavke ministra znanosti, obrazovanja i sporta Predraga Šustar, neke su od glavnih reakcija na neopozive ostavke koju je u srijedu podnijelo sedam članova radne skupine predvođenih voditeljem Boris Jokićem.
Sindikat Preporod: Upropašten posao 500 učitelja i nastavnika; ostavka ministra
Sindikat zaposlenika u hrvatskom školstvu Preporod ocijenio je da aktualna vlast očito nije iskoristila posljednju priliku kojom bi sačuvala svoj reformski karakter, što se dalo naslutiti već nakon prvih reakcija vladajućih u ponedjeljak jer je pružena ruka članova Jokićeve skupine, bez ikakva osnova, okvalificirana ucjenom i ultimatumom.
“Umjesto da se prihvate opravdani zahtjevi članova reformske skupine, napose onaj zahtjev da se isplate sva dugovanja prema učiteljima i nastavnicima uključenim u projekt, vlast je odlučila ignorirati zahtjeve i samim time dovesti u pitanje nastavak započetog projekta. Naprečac je upropašten ozbiljan posao više stotina entuzijasta. Nakon što je zahtjeve „hrabro“ odšutio, Predragu Šustaru preostalo je tek podnijeti neopozivu ostavku na ministarsku funkciju i tako spasiti barem vlastiti obraz kad već nije uspio spasiti nacionalno školstvo”, navodi u priopćenju predsjednik sindikata Željko Stipić.
“Vođeni krilaticom ‘Tuđe nećemo, svoje nemamo’ retrogradne su snage, i one vidljive i one nevidljive, odnijele još jednu važnu pobjedu nad onima koji su 16 mjeseci pokušavali spasiti što se spasiti da od naše zajedničke sutrašnjice. Danas su potučeni svi oni koji samo misle da se u Hrvatskoj može živjeti i drugačije i bolje. A jedno i drugo da treba proisteći iz drugačijeg odnosa naspram znanju, odgoju i obrazovanju”, navodi Stipić.
Ističe kako od promjena u školstvu, koje je osmislilo petstotinjak učitelja i nastavnika – praktičara,, očito neće biti ništa.
“Hoće li biti ‘nekih drugih promjena’, tek će se vidjeti. Odgoj i obrazovanje će najvjerojatnije i dalje ‘tavoriti’ na marginama društvenih i političkih prioriteta. Hrvatska će očito još dugo biti zemlja beznađa, zemlja koju će se napuštati, zemlja čiji su se građani sami odrekli prosperitetne budućnosti”.
Za HNS je to najveća sramota ove vlade, Hrid protiv političkog pritiska na skupinu
U HNS-u ostavku članova radne skupine za reformu školstva ocjenjuju najvećom sramotom ove Vlade koja je svojim miješanjem u reformu onemogućila neovisni rad stručnjaka.
“Umjesto da u 21. stoljeću govorimo o napretku i cjeloživotnom obrazovanju kao neminovnosti današnjeg vremena, Hrvatska se, na našu žalost, susreće sa stopiranjem najvažnije od svih reformi – reforme školstva”, kažu u priopćenju. HNS smatra da je obrazovanje element bez kojeg nema naprednog društva i razvijenog gospodarstva i trebalo bi biti tema koja je iznad svakodnevne politike i oko koje postoji konsenzus.
“Nažalost, odnosnom prema radnoj skupini koja je radila na reformi školstva, Vlada Domoljubne koalicije i Mosta-a pokazala je da nije tako. Nedopustivim miješanjem u reformu, stručnjaci su dovedeni u nemoguće radne uvjete, zbog kojih su bili prisiljeni zatražiti razrješenje, što je sramota ove Vlade i još jedan pokazatelj da politiziraju gdje god stignu”.
Stranka Hrid usprotivila se svakom političkom pritisku na stručnjake uključene u posao oko kurikularne reforme. “Ako se zbog političko-ideoloških rasprava ili onih poput ‘naš stručnjak je bolji od vašeg’ izgubi još jedna godina, Hrvatska će po tko zna koji put propustiti priliku da poboljša obrazovni sustav”, poručili su.
“Apeliramo da se prestane raditi po štetnom principu da sa svakom novom smjenom vlasti započinje ‘nova era’. Zar ni u čemu ne može biti kontinuiteta?! Pita li se itko od njih kako će 65 tisuća učitelja i nastavnika nakon zadnjih događaja biti motivirani i angažirani da bi mogli obrazovati učenike na drukčiji način i pripremiti ih za budućnost. Da ne spominjemo njihovu potplaćenost i druge aktualne probleme hrvatskog obrazovnog sustava. Politika je opet zakazala sa svojim plitkim i površnim pristupom, dok istodobno druge zemlje ulažući u obrazovni sustav odmiču naprijed”, ocijenili su u Hridu.
Zbog zaustavljanja cjelovite kurikularne reforme stranka Pametno traži neopozivu ostavku ministra Predraga Šustara, cijele Vlade, ali i saborskih zastupnika, a posebno predsjednice Odbora za obrazovanje Gordane Rusak, koji su doveli do ostavke Ekspertne radne skupine.
“Otkako su na vlasti, svi oni uništavaju nam sadašnjost, a ne smijemo dopustiti da nam unište i budućnost. Glavni prioriteti svakog modernog društva su obrazovanje, obrazovanje i obrazovanje. Zato je ovo što se događa Hrvatskoj jedna od najvećih katastrofa od uspostavljanja samostalne države. Perfidno je zaustavljena Cjelovita kurikularna reforma, najvažnija od svih reformi koje su ikad planirane i započete u Hrvatskoj”, ističe tajnik stranke Ivica Puljak.
Pozvao je građane na otpor takvoj politici. “Upravo je vladajuća koalicija, u kojoj su najodgovorniji HDZ i MOST, zaustavila hrvatsku budućnost. To je najgore što se može dogoditi jednoj zemlji, a oni su je proveli u djelo”.
Akademija dramskih umjetnosti: Reforma obrazovanja je nacionalni interes
Podršku nastavku rada Ekspertne radne skupine za provođenje Cjelovite kurikularne reforme dala je u srijedu Uprava zagrebačke Akademije dramske umjetnosti uputivši apel ministru Šustaru da odbaci zaključak saborskog Odbora za obrazovanje, znanost i kulturu i osigura sve potrebne radnje kako bi se reforma održala i počela provoditi.
“Sigurni smo kako iz pozicije sveučilišnog nastavnika razumijete kako se ne radi o političkom, već o pitanju temeljnog nacionalnog interesa”, poručili su ministru Šustaru.
“Predložene promjene nastavljaju se na brojne vrijedne pokušaje i inicijative započete u prethodnih 25 godina iz kojih su preuzeta dobra rješenja i pravci, te uzimajući u obzir da se dosadašnja procedura pripreme kurikularne reforme svojom formalnim pristupom, strukturiranim radom, poštivanjem zakonskih okvira i strateških dokumenata, te nadasve svojim sadržajnim rezultatima, bazira na jasno definiranim temeljnim vrijednostima obrazovanja i interesu djece i mladih, ne vidimo opravdanje za uključivanje dodatnih deset stručnjaka u ekspertnu grupu, predloženih od strane saborskog Odbora za obrazovanje, znanost i kulturu”.
Iz Akademije dramskih umjetnosti podsjećaju kako su članovi radne skupine izabrani na javnom pozivu Ministarstva znanosti, obrazovanja i sporta na temelju profesionalnog životopisa i u skladu s propisanim mjerilima javnog poziva.
Podsjećaju i kako je od 15. ožujka do 15. svibnja provedena stručna rasprava o prijedlozima 52 kurikulumska dokumenta. Tijekom stručne rasprave pristiglo je 2759 komentara, od čega je 1846 u obliku zaključaka sa skupova učitelja i nastavnika, a 913 je komentara individualnih stručnjaka, institucija i organizacija. Na skupovima učitelja i nastavnika na kojima se raspravljalo o prijedlozima dokumenata sudjelovalo je 64.847 osoba.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.