Hoće li se i kako boriti za povećanje učiteljskih plaća, što ako školska godina započne štrajkom i hoće li se politika plesti u kurikularnu reformu, samo su neka od brojnih pitanja i problema s kojima se ministra znanosti i obrazovanja Blaženka Divjak tek treba uhvatiti u koštac.
U novom proračunu ipak nema više novca za povećanje osnovice profesorskih plaća, no Divjak napominje da “u novom proračunu ima 240 milijuna kuna više nego u prošlom. U originalnom dijelu nije ni proračun, nego su limiti, nije sadržano povećanje osnovice. To je tek predmet pregovora koji će se nastaviti voditi”.
“Ono za što sam se zalagala je da dođe povećanje u originalnom proračunu, koji znači i razvojne projekte, a i češće u europskim projektima što je nama izuzetno važno”, kazala je Divjak u razgovoru za Dnevnik Nove TV, a na pitanje hoće li se boriti da narastu učiteljske plaće – opetovala je: “To je predmet pregovaranja. Svakako se zalažem za to da se poboljša status i učitelja i profesora nastavnika i u tom kontekstu materijalni status je izuzetno važan. Što se tiče pregovora i Vlade i sindikata, oni će se nastaviti. U tom kontekstu, vjerujem da će se doći do rješenja”.
No školska bi godina mogla započeti štrajkom. Ona na to kaže da su to pitanja koja će rješavati ako do toga dođe i vjeruje da neće započeti štrajkom. U nasljedstvo je dobila provođenje kurikularne reforme u vezi koje ističe: “Cijelo ministarstvo radi i zalažemo se i trudimo i preko sredstava koje dobivamo i putem europskih fondova i originalnog proračuna da priredimo uvjete kako bismo već od 2018. /2019. imali priliku uvesti pilot programe, a nadam se nakon toga za programe koji se pokažu da su uspješni u pilotiranju”.
Upitana jesu li to programi kao novi kurikulumi za kurikularnu reformu, poseže za poznatom retorikom predsjednika Vlade: “Malo se mistificiraju stvari”. “Međutim, jasno je da se ne radi samo o dokumentaciji koja se priređuje, nego je važno da se škole prirede u svojoj ukupnosti, da se nastavnici prirede, da postoji edukacija nastavnika, da je u tijeku opremanje škola, da se na neki način osigura i da učenici, ne samo da dobiju udžbenike, materijale , nego da putem modernih tehnologija dobiju pristup učenju – mislim da je to nešto što će ih motivirati”.
Također, ponavlja da se zalaže “da se depolitizira obrazovanje u smislu da imamo konsenzus oko toga da nam je reforma obrazovanja na svim razinama potrebna i vjeruje u taj konsenzus”.
Divjak je, podsjetimo, najavila i analizu natječaja za voditeljicu kurikularne reforme, a sada kaže da “analiza formalno nije završena s obzirom na to da se posebno stručno povjerenstvo, koje je pri Uredu Vlade raspisalo kriterije i natječaj i provelo sam natječaj, nije očitovalo o tim nalazima, međutim, vjerujem da ćemo do toga doći”.
Međutim, na pitanje kakvi su to nalazi, ne želi odgovoriti, već samo kaže: “Nalazi su predani posebnom stručnom povjerenstvu, a s obzirom da su u nadležnosti tih procedura, od mene sada ne bi bilo korektno da to iznosim prije nego se oni očituju”.
No, hoće li biti smjene ljudi bivšega ministra Pave Barišića, također je jedno od onih na koje ne daje direktan odgovor. “Važno je da svaki ministar koji dođe želi staviti naglasak na projekte koji su njemu važni. U tom smislu je važno da se ekipiramo. Da svaki ministar ima priliku postaviti i državne tajnike i pomoćnike i savjetnike”, smatra Divjak.
Nestranačka ministrica, ali iz kvote HNS-a, kaže da se nakon mjesec i pol priviknula i da je suradnja s ostalim ministrima stvarno u redu, a što se tiče suradnje s premijerom za Dnevnik Nove TV je kazala: “Svaki je ministar član Vlade. Postoji nacionalni plan reformi kojeg je Vlada donijela i koji stavlja naglaske na određene reforme i svi se ministri toga trebaju držati. Pokazala sam da sam kod formiranja tima stavila naglaske na projekte koji su bili posebno naglašavani i kod stvaranja ove koalicije, a u svojim aktivnostima već sada vjerujem da djelujem u tom smjeru”.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram