Ministrica znanosti i obrazovanja Blaženka Divjak pozvala je u srijedu učitelje da organiziraju nastavu i djeci daju jasne upute o tome što trebaju nositi u školu kako bi se riješio problem težine školskih torbi istaknuvši kako je on simbol zastarjeloga školstva koje treba promijeniti.
“Organizirajte nastavu i dajte jasne upute učenicima što treba, a što ne treba biti u školskoj torbi za svaki dan”, poručila je ministrica u newsletteru namijenjenom obrazovnim djelatnicima.
S obzirom na to da djeca zbog teških torbi redovito imaju zdravstvenih problema, učitelje je pozvala da prema mogućnostima koje imaju na terenu, “pokušaju maksimalno utjecati na rješavanje simbola zastarjelog školstva koje traži promjenu”.
Podsjetivši da će se iduće godine u pilot-projektu kurikularne reforme testirati i korištenje digitalnih obrazovnih sadržaja, Divjak je istaknula da Ministarstvo u sklopu nacionalnoga pilot-projekta “e-Škole: Uspostava sustava razvoja digitalno zrelih škola” s CARNetom razvija digitalne obrazovne sadržaje za učenike i učitelje STEM predmeta (kemija, biologija, fizika i matematika) u 7. i 8. razredima osnovnih škola te 1. i 2. razredima srednjih škola.
Što se tiče kurikularne reforme, završena su sva 52 dokumenta koji se sada pripremaju za međunarodne recenzije nakon kojih će se doraditi, a početkom 2018. godine trebala bi početi i “edukacija edukatora”, dodala je.
Na javnu raspravu o izmjenama i dopunama Zakona o obrazovanju stiglo 1500 komentara
Na nedavno završenu javnu raspravu o izmjenama i dopunama Zakona o odgoju i obrazovanju stiglo je oko 1500 komentara, što, smatra Divjak, jasno pokazuje velik interes za reformske procese.
Osim toga, u vladinoj proceduri nalaze se i izmjene i dopune Zakona o strukovnom obrazovanju, koji će, ističe Divjak, prvi put omogućiti reformu strukovnog obrazovanja i stvoriti priliku za osnivanje centara kompetentnosti te omogućiti povlačenje velikih sredstava iz EU fondova iduće godine.
“Centri kompetentnosti osigurat će mogućnosti obrazovanja i stjecanja kompetencija i vještina uz partnerstvo s obrazovnim, gospodarskim i civilnim sektorom primarno na regionalnoj razini, ali i uz međunarodnu suradnju sa sličnim centrima u Europskoj uniji”, ističe Divjak.