Danski teretni brod prevrnuo se u ponedjeljak rano ujutro nakon sudara s britanskim teretnim brodom u maglovitoj noći u švedskim vodama, u nesreći je jedna osoba poginula a jedna se još smatra nestalom. Dva člana posade britanskog teretnog broda, Britanac i Hrvat, imali su nedozvoljenu količinu alkohola u krvi nakon sudara s danskim brodom na Baltičkom moru u kojemu je smrtno stradala najmanje jedna osoba te se nalaze u pritvoru, rekao je švedski tužitelj u utorak.
Predsjednik Udruge pomorskih kapetana Sanjin Dumanić govorio je za N1 o toj nesreći za koju je, kaže, znao prije nego što su mediji počeli pisati o njoj.
“Mi se družimo, procurila je vijest jučer da je došlo do sudara dva broda u Baltiku. Riječ je o danskom brodu i jednom iz Ujedinjenog kraljevstva. Danski brod od 55 m, drugi brod ima 90 m i plovi pod engleskom zastavom. Nemamo informacije čije su posade ni o broju članova posade, što je vrlo bitan element u ovoj nezgodi. Nezgoda se dogodila u 3.30 u Baltiku, meteorološke informacije kažu da magla nije bila gusta. Brodovi su išli u istom smjeru”, govori Dumanić.
“Pretpostavljam da je brod engleske mornarice pregazio ovaj danski brod i prevrnuo ga”, kaže.
Na pitanje o mogućnosti da nestali pomorac bude pronađen kaže: “Kod te niske temperature, kad čovjek upadne u more velika je šansa da mu srce odmah otkaže od šoka. Ako ne, ta niska temperatura bi ga dovela do hipotermije i teško da bi izdržao više od sat vremena.”
“Po onome što se vidi na internetu, brodu se vidi onaj podvodni dio. Ako se netko tu krio, spasioci su sigurno bili opremljeni opremom koja bi čula da je nešto živo unutra. Možda je taj nesretni pomorac ostao u trupu broda, ali zasad ne možemo ništa reći o tome”, dodaje.
“Navodno su dva pomorca uhapšena, tko je kriv, zašto, sumnja se na alkohol. Šveđani su to nazvali grubim nemarom ili alkoholom. U 3.30 ako je čovjek sam na mostu, a vjerojatno su oba bili sami, ako je samo malo od umora zaspao, onda je tragedija neminovna”, govori.
Dumanić kaže i kako je odmor za pomorce jako važan, ali često ga nema dovoljno.
“Svi pomorci, svi brodovi, moraju voditi dnevnik radnog vremena i odmora. Čovjek ne bi smio raditi duže nego što je zakonom propisano, duže od 12 sti dnevno. Ali kad ste na moru… Mi smo skloni, posebno Hrvati, izlaziti u susret i vlasniku i svima i raditi više nego što bi trebali. Naravno, krivnja je tad… Pretpostavljam da to nije danski brod, oni su puno stroži u poštivanju radnog vremena”, govori i dodaje: “Tko je kriv? Onaj koji je preticao, onaj koji je bio brži će snositi veći dio krivnje. Ali što se događalo, je li onaj drugi skretao u zadnji tren, mi to ne znamo.”
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi koji će ostaviti komentar!