Pro-fact istraživanje: "Dezinformacijski svemir" sve je više prokremaljski

"Dezinformacijski svemir" na društvenim mrežama čine utjecajni akteri i super-širitelji koji dezinformacijske kampanje o covidu nakon napada Rusije na Ukrajinu sve više zamjenjuju prokremaljskom propagandom, rečeno je u petak na predstavljanju istraživanja projekta Pro-fact.
"Određene stranice i dijelovi 'dezinformacijskog svemira' su kao džuboks - diskurs je uvijek isti, a teme se mijenjaju. Oni koji su dosad pandemiju covida-19 proglašavali 'plandemijom', odnosno velikom prevarom, sada u ukrajinskom ratu zauzimaju prokremaljsku poziciju", kazala je profesorica Marijana Grbeša sa zagrebačkog Fakulteta političkih znanosti i jedna od autorica projekta Pro-fact.
Dezinformacije dobivaju pravu snagu kad ih objave mainstream mediji
Propagandne tehnike izazivanja straha, etiketiranja, banalizacije opasnosti...
Najčešće propagandne tehnike korištene u objavama su strah, etiketiranje - primjerice "covidioti", "maskaroši", "totalitarna dresura", banalizacija opasnosti od koronavirusa i stvaranje dojma masovnosti (npr. narod se budi - vrijeme je za istinu).
Analiza društvenih mreža, koju je predstavio Mato Brautović sa Sveučilišta u Dubrovniku, pokazala je dvije jasno odvojene grupe dezinformacijskih aktera na Facebooku: utjecajne aktere koji kreiraju sadržaj i super-širitelje koji dijele sadržaj utjecajnih dezinformatora.
Istraživanja su provedena u okviru multidisciplinarnog projekta Pro-fact: Razotkrivanje covid-19 dezinformacijskih narativa u Hrvatskoj istraživanjem, provjerom točnosti činjenica i edukacijom.
Projekt zajedno provode Gong, Fakultet političkih znanosti u Zagrebu, Sveučilište u Dubrovniku, Fakultet elektrotehnike i računalstva, Faktograf sa suradnicama - Hrvatskim novinarskim društvom i Sindikatom novinara Hrvatske, istaknula je Svjetlana Knežević iz Gonga.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Pridruži se raspravi ili pročitaj komentare