Vipnet u 2015. zabilježio pad dobiti od 1,5 posto

Ekonomija 10. velj 201611:32 > 11:37
Pixabay

Poslovni rezultati drugog po veličini domaćeg telekomunikacijskog operatera Vipneta pokazuju kako je u prošloj godini kompanija ostvarila pad prihoda 1,8 posto na 371,3 milijuna eura, a dobit prije kamata oporezivanja amortizacije i deprecijacije (EBITDA) dosegla je 83 milijuna eura uz pad od 1,5 posto.

U posljednjem kvartalu prošle godine, kako stoji u izvješću Telekom Austrije, vlasnika Vipneta, kompanija je ostvarila 0,8 posto rasta prihoda na 96,7 milijuna eura. Gledajući posljednji kvartal EBITDA je snažno porasla za 53,5 posto na 15,8 milijuna eura.

Što se pak tiče Amis Telekoma on je Vipnetu donio prošle godine prihoda na razini 2,7 milijuna eura nakon konsolidacije provedene u rujnu, dok je kada je riječ o EBITDA taj doprinos 0,2 milijuna eura.

Vipnet je na razini cijele godine povećao svoja kapitalna ulaganja i to se prije svega odnosi na izgradnju mobilne 4G mreže, optičke i druge fiksne telekomunikacijske infrastrukture. U 2015. godini Vipnet je tako uložio 3,5 posto više odnosno 72,4 milijuna eura. Gledajući samo posljednji kvartal prošle godine Vipnetova su ulaganja povećana 46,5 posto na 37,7 milijuna eura.

Kada se pak pogleda struktura prihoda i korisnika vidljivo je kako je na kraju prošle godine ukupan broj korisnika odnosno korisničkih brojeva ili SIM kartica u Hrvatskoj dosegao 113,7 posto populacije, a Vipnet uspio zadržati svoj tržišni udjel na 36 posto kao i na kraju prethodne godine.

Ono što je za kompaniju jako važno Vipnet je nastavio s povećanjem broja korisnika na ugovor kojih je sada 2,6 posto više nego na kraju 2014. godine. Tako je na kraju prošle godine broj korisnika s ugovornom obvezom dosegao 836 tisuća, dok je broj pre-paid korisnika (Tomato i Vipme) dosegao bolje rečeno pao za 3,1 posto na 897,6 tisuća korisnika. Ukupno je Vipnet dosegao 1,733 milijuna korisnika odnosno 0,4 posto manje nego godinu dana ranije.

Što se tiče prihoda po korisniku odnosno ARPU (Average revenue per user) na mjesečnoj razini za korisnike s ugovor on je pao 2,1 posto na 17,5 eura, dok je u segmentu pre-paid korisnika povećan 5,4 posto na 5,9 eura mjesečno. Kumulativno je to rast na 11,3 eura mjesečno ili 2,1 posto više nego na kraju 2014. godine.

Ako se pak pogleda „ARPU relevant revenues“ on je pao 1,5 posto na 238 eura. Što se pak tiče potrošnje minuta vidljivo je povećanje od 8 posto u odnosu na godinu dana ranije i sada je to prosječno mjesečno po korisniku 156,2 minute.

SAC (Subscriber Acquisition Cost) odnosno cijena akvizicije novih korisnika za Vipnet je u prošloj godini pala je 13,7 posto na 11,1 euro po korisniku, a slično se i dogodilo sa SRC-om (Subscriber Retention Costs) odnosno cijenom zadržavanja korisnika koja je pala 16,9 posto na 13,9 eura.

Što se tiče broja mobilnih podatkovnih korisnika tu je zabilježen pad od 3,6 posto na 139,1 tisuću, prije svega jer većina korisnika pametnih telefona ne koristi više neki drugi oblik mobilnog podatkovnog prometa.

Vipnet je povećao broj korisnika fiksne telefonije za 28,9 posto i to korisnika koji imaju i pristup internetu za 47,2 posto, dok je zabilježen pad broja korisnika koji imaju samo fiksni telefon za 0,8 posto. Ukupno Vipnet u ovome segmentu sada ima 283,4 tisuće korisnika.

Vipnet je pritom povećao i prihod po korisničkoj liniji i to za 2,9 posto na 22 eura mjesečno. ARPL relevant revenue pak je povećan 21,9 posto na 64,8 eura po korisničkoj liniji.

Što se pak tiče broja korisnika internetske televizije i u ovome segmentu Vipnet bilježi rast broja korisnika za 12,5 posto na 188,7 tisuća korisnika.

N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i društvenih mreža Twitter | Facebook.