Iza JGL uspješna godina: Porasli prihodi i dobit

Ekonomija 28. tra 201613:06 > 13:11
JGL PROMO

Uz ekonomsko-politička previranja na ključnim izvoznim tržištima, posljedice dugoročne recesije na domaćem tržištu i najveće pojedinačno ulaganje u povijesti kompanije, izgradnju pogona Pharma Valley, tvrtka JGL d.d. proteklu je 2015. godinu završila uspješno, priopćeno je u četvrtak.

Ukupni su prihodi kompanije u 2015. porasli za 3,27 posto u odnosu na 2014. godinu, na 624.464.326,87 kuna, EBITDA iznosi 78.548.457,29 kuna, dok je neto dobit kompanije 19.749.095,72 kuna, što je skok od čak deset posto u odnosu na 2014. godinu. U skladu sa strateškim, izvoznim usmjerenjem tvrtke, udjel izvoza u poslovnim prihodima kontinuirano raste, pa su tako ti prihodi u 2015. godini dosegli 76,92 posto poslovnih prihoda, u iznosu 408.709.582,82 kuna.

Najveće izvozno tržište i dalje ostaje Regija CIS, točnije Ruska federacija, s čak 54 posto udjela. Na ruskom tržištu, prošle je godine zabilježen rast prodajnih prihoda od gotovo četiri posto na 281.058.342,00 kuna. U tom je razdoblju ruska rublja u odnosu na euro doživjela dodatni pad od 13,29 posto, odnosno 13,59 posto u odnosu na kunu. Zahvaljujući korištenju financijskih instrumenata zaštite od promjene tečaja, tzv. forward ugovora, postignut je značajno povoljniji neto efekt tečajnih razlika u usporedbi s 2014. godinom.

Učvršćenjem pozicije tržišnog lidera u segmentu nasal saline Aqua Maris i Meralys proizvoda, JGL d.d. se popeo na 38. mjesto na rang listi farmaceutskih kompanija na ruskom tržištu, gdje posluje u konkurenciji s više od dvije tisuće kompanija.

„JGL d.d. je prošle godine učinio osjetan iskorak u racionalizaciji poslovanja, očuvanju profitabilnosti i osiguravanju budućnosti kompanije kroz strateško ulaganje u novi pogon koji će nam omogućiti razvoj novih proizvoda i novih farmaceutskih oblika. Predstoji nam jačanje pozicije na ključnim tržištima i daljnja internacionalizacija poslovanja na tržištima poput Vijetnama, Tajlanda i Saudijske Arabije na kojima smo u izvještajnom razdoblju započeli s prodajnim operacijama uz partnere. Prvi izvoz u 2015. napravili smo i u Indoneziji. Svakako, u fokusu je jačanje B2B segmenta našeg biznisa“, naglasio je mag. pharm. Jasmin Huljaj, glavni izvršni direktor JGL d.d.

Na hrvatskom tržištu, drugom najvećem s udjelom od 21 posto u prodaji, tijekom prošle godine tvrtka je ostvarila prodajne prihode u visini 111.444.347,07 kuna, što je korekcija od pet posto u odnosu na prethodno, godišnje razdoblje. Postignut je značajan napredak u komunikaciji s državnim institucijama te su u tijeku izmjene nekih od ključnih provedbenih propisa koji izravno utječu na poslovanje i povećanje transparentnosti.

Međutim, JGL d.d. se i dalje suočava s kontinuiranim pritiskom HZZO-a na industriju, na smanjenje cijena lijekova na listama lijekova – u određenim proizvodima cijene su na razini 20 posto od prosječnih cijena u EU. Iz tog razloga, dogodila se i korekcija prihoda od prodaje receptnog programa, dok prihodi od prodaje bezreceptnog i programa Aqua Maris i dalje rastu.

U ostalim zemljama na tržištu Regije Jugoistočne Europe ostvaren je ukupan rast prodaje od 19 posto, posebno u programu Aqua Maris, kojem je prodaja porasla gotovo četrdeset posto. U Regiji globalnih tržišta, u programu licencne proizvodnje, zabilježena je osjetnija korekcija prodajnih rezultata, te su oni iznosili 29.195.019,00 kuna.

JGL d.d. je i tijekom 2015. godine nastavio s realizacijom dugoročnih ulaganja u poslovanje. Okrunjeno je to otvaranjem novog proizvodno-skladišnog kompleksa Pharma Valley u srpnju prošle godine. Zahvaljujući financijskoj podršci Hrvatske banke za obnovu i razvitak kroz kredit od 239.298.070,80 kuna, na ukupno gotovo sto tisuća kvadratnih metara površine, podignuti su novi proizvodni pogoni, skladišta i laboratorij, a vrijednost dugotrajne imovine JGL d.d. povećana je za 30 posto. Nova tehnologija i novi pogoni omogućit će tvrtki širenje postojećeg portfelja novim proizvodima iz vlastitog razvoja i u novim farmaceutskim oblicima, ali i povećanje ponude kapaciteta za business-to-business segment poslovanja, u kojem je za slijedećih pet godina ugovoreno poslova u vrijednosti od oko trideset milijuna eura.

Godinu su obilježila i brojna lansiranja novih proizvoda iz kategorije receptnih i bezreceptnih lijekova, dodataka prehrani i medicinskih proizvoda. U periodu od 1. siječnja do 31. prosinca 2015. uspješno je lansirano čak 12 novih brendova, te još četiri u modelu distribucije. Među brojnim certifikatima posebno treba istaknuti odobrenje koje je tvrtki izdala institucija Health Canada, a kojim je JGL d.d. GMP sukladan proizvođač za sterilne otopine, čime su otvorena vrata prodaje na kanadskom tržištu, navodi se u priopćenju.