Hrvatska poštanska banka (HPB) je u prošloj godini ostvarila rekordnu neto dobit od 123 milijuna kuna, ukupni je kapital povećala na 1,7 milijardi kuna, a raste i broj klijenata kojih je sada više od 640 tisuća, objavljeno je u srijedu iz HPB-a.
“HPB je u iznimno zahtjevnoj 2015. godini provela dokapitalizaciju u kojoj su sudjelovali i privatni investitori, uvela novu organizaciju, povećala efikasnost poslovanja, privukla nove klijente i ostvarila najbolje poslovne rezultate u korporativnoj povijesti”, navodi se u priopćenju.
HPB je, naime, 2015. završila s rekordnom operativnom dobiti u iznosu od 324 milijuna kuna, što je 8,1 posto više od dobiti iz godine prije. Neto dobit Banke iznosi, pak, 123 milijuna kuna i također je najviša u korporativnoj povijesti HPB-a.
Iz te banke ističu i kako je 60 posto operativne dobiti izdvojeno za rezerviranja te je pokrivenost loših kredita ispravcima vrijednosti lani porasla za 2,9 postotnih bodova, na 64,1 posto, čime HPB značajno premašuje prosjek bankarskog sustava (krajem rujna 2015. iznosio je oko 54,4 posto).
Osvrćući se na prihode ostvarene u prošloj godini, iz HPB-a podsjećaju kako su tijekom većeg dijela godine poslovali s nedovoljnim kapitalom, zbog čega je bilo nužno smanjivati izloženost kreditnom riziku “te je minimalni pad neto kamatnog prihoda od 0,5 posto bio neizbježan”. Dodaju i da je manji prosječni volumen kredita te kontinuirani pad aktivnih kamatnih stopa rezultirao smanjenjem ukupnih kamatnih prihoda za 9 posto, ali je istodobno poboljšana struktura izvora, kroz rast povoljnijih izvora i povrat relativno skupljih oročenih depozita, te je tako kamatni trošak pao 22 posto, čime je najvećim dijelom neutralizirano smanjenje kamatnih prihoda.
Neto prihodi od provizija i naknada porasli su u prošloj godini za 5 posto, prvenstveno uslijed širenja poslovanja sa stanovništvom i u kartičnom segmentu, dok je dobit od trgovanja vrijednosnim papirima i devizama rasla 23,6 posto, a ostali prihodi više nego udvostručeni, najvećim dijelom zahvaljujući naplati i prodaji preuzetih nekretnina. Prihodi od tečajnih razlika također su dvostruko viši kao rezultat efikasnog upravljanja deviznom pozicijom u sklopu redovnog poslovanja, kažu iz HPB-a.
Rasli opći i administrativni troškovi i amortizacija
S druge strane, opći i administrativni troškovi i amortizacija porasli su zbog jednokratnih troškova vezanih uz reorganizaciju i dokapitalizaciju Banke te novog regulatornog doprinosa. Ukupni troškovi poslovanja stoga su rasli jedan posto, ali je indikator efikasnosti poslovanja C/I poboljšan sa 60,1 u 2014. na 58,6 posto, ponajprije zbog skoka neto operativnih prihoda. Time je pokazatelj efikasnosti prvi put u posljednjih deset godina spušten ispod 60 posto, a banka se približava tržišnom prosjeku od oko 56 posto, naglašavaju iz HPB-a.
Ukupni bruto krediti su na kraju 2015. zadržani na razini 12,4 milijarde kuna. Pritom su krediti stanovništvu rasli za 5,7 posto, a iz HPB-a izdvajaju rast stambenih kredita za 12,3 posto “što će s obzirom na stagnaciju tržišta rezultirati rastom tržišnih udjela banke”. Kod kredita pravnim osobama bilježi se, pak, pad od 3,2 posto, kako kažu radi kapitalnih ograničenja i optimizacije izloženosti kreditnim rizicima te uvođenja novih kreditnih standarda.
Ukupni depoziti porasli su 2,9 posto i iznose 14,6 milijardi kuna.
Iz HPB-a podsjećaju i kako je dokapitalizacijom, konverzijom hibrida u temeljni kapital i ostvarenim dobicima ukupni kapital HPB-a 2015. udvostručen i iznosi 1,7 milijardi kuna.
“U 2016. godini očekujemo daljnji rast profitabilnosti i tržišnog udjela. Povećanje prihoda i bolje upravljanje troškovima omogućit će nam još bolju uslugu našim klijentima i konkurentne cijene. Naglasak nam je na malom i srednjem poduzetništvu, specijalizaciji za agrar, ali i turizam, IT industriju kao i proizvodnju te izvoz općenito”, komentar je Tomislava Vuića, predsjednik Uprave HPB-a.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i društvenih mreža Twitter | Facebook.