Nakon nekoliko godina suzdržanosti od putovanja - što zbog pandemijskih ograničenja, a što zbog inflacije - Hrvati su prošle godine opet putovali u inozemstvo skoro kao u pretpandemijskim godinama.
Hrvatske putničke agencije u 2023. godini organizirale su višednevna putovanja za 708 tisuća domaćih turista, kažu podaci Državnog zavoda za statistiku (DZS). Od toga je 412 tisuća (58,2 posto) domaćih turista putovalo u Hrvatskoj, a 296 tisuća u strane zemlje.
To je gotovo na razini pretpandemisjke 2019. godine kada je u organizaciji turističkih agencija putovalo 720 tisuća domaćih turista. Doduše, broj turista koji je te 2019. putovao u inozemstvo bio je ipak nešto veći od broja turista koji su lani putovali turistički izvan Hrvatske.
Italija uvjerljivo najpopularnija
Lani je ostvareno i najviše noćenja domaćih turista u Hrvatskoj u posljednjih pet godina. U Hrvatskoj su ostvarili milijun i pol noćenja (2019. godine 1,4 milijuna) što znači da je svaki turist ostvario četiri noćenja u prosjeku. U inozemstvu su ostvarili 1,1 milijun noćenja (100 tisuća manje nego 2019.) što su također četiri noćenja u prosjeku po turistu.
Lani je u organizaciji hrvatskih putničkih agencija, njih ukupno 1484, najviše hrvatskih turista putovalo u Italiju, koja je bila uvjerljivo najpopularnija destinacija. Tamo su hrvatski turisti lani ostvarili 23,7 posto od ukupnih višednevnih puotvanja. Slijede Bosna i Hercegovina (7,7%), Austrija i Slovenija (obje po 6,4%), Njemačka (5,5%), Francuska (5,3%), Španjolska (4,9%) te Mađarska i Češka (obje po 4,1%).
“Omiljena za obiteljska i učenička putovanja”
Predsjednik Udruge hrvatskih putničkih agencija (UHPA) Tomislav Fain objasnio nam je zašto je baš Italija uvjerljivo najpopularnija destinacija Hrvata kad turistički putuju u inozemstvo.
“Italija je jedna od najposjećenijih turističkih destinacija u svijetu, stoga ne čudi da je bila omiljeno odredište i hrvatskim turistima prošle godine. Zemlja je to bogate povijesti, prekrasnih krajolika, raznolike ponude, kulture, umjetnosti i gastronomije, a nama zbog svoje blizine i lako dostupna različitim prijevoznim sredstvima pa je svakako omiljena i za obiteljska putovanja i učeničke ekskurzije. Ne zaboravimo da je Italija i popularna skijaška destinacija među Hrvatima te i to doprinosi činjenici zašto je prvi izbor za hrvatske turiste”, objasnio je Fain.
Na jednodnevna putovanja najviše u Austriju
S druge strane, lani je, prema podacima DZS-a, na kratka jednodnevna putovanja u organizaciji turističkih agencija išlo 385.000 domaćih turista. Od toga je njih 268.000 putovalo na odredišta u Hrvatskoj, a 117.000 u druge zemlje. Izvan Hrvatske domaći turisti su, logično, najviše išli u one susjedne.
Najviše u Austriju (29,1 posto), zatim Sloveniju (22,7%) pa Italiju (20,6%), Mađarsku (16,8%), Bosnu i Hercegovinu (5,2%) te Srbiju (3,8%). U odnosu na 2022. godinu, u spomenutim je zemljama lani zabilježen porast broja domaćih posjetitelja, osim u BiH gdje je domaćih posjetitelja bilo manje za 27,1 posto. A u odnosu na referentnu 2019. godinu, jednodnevnih putovanja domaćih turista u strane zemlje bilo je više za 16,9 posto.
“Radije biraju kraće izlete u bliže destinacije”
Predsjednik UHPA-e kaže da je trend putovanja u bliže destinacije već neko vrijeme u porastu.
“Popularnosti takvog oblika putovanja svakako su pridonijele izmijenjene navike i interesi putnika nakon pandemije covida kada je većina, što zbog nemogućnosti ili straha, izbjegavala dulja putovanja i gužvu koja neminovno ide uz atraktivne turističke destinacije. Stoga su radije birali kraće izlete u bliže destinacije. Trend su prepoznale i turističke agencije te su svoju ponudu jednodnevnih izleta proširile atraktivnim destinacijama u okruženju što se posljedično odrazilo na turističkim brojkama u prošloj godini”, objasnio je Fain.
Raste broj putovanja u daleke zemlje
Inače, prema DZS-u, najveći porast noćenja domaći turisti ostvarili su na dalekim i egzotičnim odredištima poput Japana, Šri Lanke, Australije i Kine. U porastu su i putovanja u SAD, Tajland, Vijetnam, Bali i Maldive, a za ovu godinu najavljen je nastavak rasta egzotičnih i luksuznih putovanja.
“Pozitivan trend i porast interesa za egzotičnim i luksuznim putovanjima svakako vesele, ali treba naglasiti kako se rezultati za ovaj segment turističke ponude još uvijek mjere malim brojkama te još uvijek nisu dosegnute pretpandemijske brojke”, kazao je predsjednik Udruge hrvatskih putničkih agencija.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i mreža Twitter | Facebook | Instagram | TikTok.
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi koji će ostaviti komentar!