Microsoft najavio najveću kupnju u povijesti industrije igara

Ekonomija 23. kol 202312:40 0 komentara
Eva HAMBACH / AFP

Kompanija Activision Blizzard, proizvođač kompjutorske igre "Call of Duty", prodat će svoja prava na streaming kako bi je mogao preuzeti tehnološki div Microsoft, i to za 69 milijardi dolara, što bi bila dosad najveća akvizicija u industriji igara.

Još početkom 2022. godine Microsoft je najavio najveće preuzimanje u industriji igara u povijesti, ali je akviziciju blokirao britanski regulator za tržišno natjecanje (CMA) zbog zabrinutosti da bi američki softverski div mogao steći preveliku kontrolu nad rastućim tržištem igara ‘u oblaku’.

Nakon višemjesečnog razmatranja, CMA priopćila je u utorak da je ostala pri prvotnoj odluci da stavi veto na dogovor, prisilivši Microsoft da iznese nove uvjete.

Prema restrukturiranom ugovoru, Microsoft neće moći objavljivati igre Activisiona, poput “Overwatcha” i “Diabla”, isključivo na vlastitoj usluzi dijeljenja ‘u oblaku’ — Xbox Cloud Gaminga — ili isključivo kontrolirati uvjete licenciranja za konkurentske usluge.

Umjesto toga, francuski rival Ubisoft Entertainment će moći kupiti prava na usluge dijeljenja ‘u oblaku’ za Activisionove postojeće igre za računala i konzole, te sve nove igre koje Activision objavi u sljedećih 15 godina.

To će vrijediti globalno, ali ne i u Europi, gdje je Bruxelles već prihvatio izvorni dogovor. U Europi će Ubisoft dobiti neekskluzivnu licencu za Activisionova prava kako bi mogao ponuditi te igre i u toj regiji.

Microsoft bi trebao licencirati prava na Activisionove igre od Ubisofta za svoju Xbox platformu ‘u oblaku’ izvan europskog gospodarskog prostora, priopćili su iz CMA.

Regulatori EU-a ispituju da li bi Microsoftov prijedlog da dobije dozvolu u Ujedinjenom Kraljevstvu mogao utjecati na njegove ustupke Europskoj komisiji, rekao je glasnogovornik.

Microsoft je u utorak priopćio da vjeruje da je njegov novi prijedlog “bitno drugačiji” i da očekuje da će ga CMA pregledati do 18. listopada.

CMA je objavila da će novi sporazum ispitati prema svom uobičajenom sustavu u postupku prve faze koja završava 18. listopada. Ako i dalje postoji bojazan o utjecaju na konkurenciju, CMA bi mogao otvoriti mnogo dulju, drugu fazu ispitivanja.

Dvije američke tvrtke već su ranije produljile rok za sporazum – pomaknuvši ga za tri mjeseca do 18. listopada – jer je regulatorni proces trajao dulje od očekivanog.

Izvršna direktorica CMA-a Sarah Cardell priopćila je da će britanski regulator sada pozorno razmotriti novi ugovor, tražeći i mišljenja trećih strana.

“Naš cilj se nije promijenio – svaka buduća odluka o ovom novom ugovoru osigurat će da rastuće tržište igara ‘u oblaku’ nastavi imati koristi od otvorene i učinkovite konkurencije koja pokreće inovacije i izbor”, poručila je.

CMA će tvrditi da velika koncesija Microsofta pokazuje uspjeh njegova čvrstog pristupa tehnološkim sporazumima otkako je postao samostalni regulator u Velikoj Britaniji nakon izlaska te zemlje iz Europske unije.

Odvjetnici za tržišno natjecanje tvrdili su, međutim, da su razmimoilaženja s Bruxellesom i pomicanje sporazuma unijeli veliku nesigurnost među regulatore.

Savezna komisija za trgovinu SAD-a također se usprotivila sporazumu, ali nije uspjela u pokušajima da ga blokira. Europska unija je, međutim, odustala od toga nakon što je prihvatila Microsoftove obveze da licencira Activisionove igre za druge platforme.

CMA je prvi puta u travnju priopćio da će blokirati sporazum i da se priprema ići na sud kako bi branio svoj slučaj.

No, poduzeo je rijedak korak ponovnog otvaranja istrage u srpnju nakon što je Microsoft priopćio da obaveze koje je prihvatila Europska unija i novi sporazum sa Sonyjem predstavljaju materijalnu promjenu.

CMA je u utorak objavio da ih, nakon što je pregledao te izmjene, još uvijek ne prihvaća i da će blokirati izvorni ugovor, prisiljavajući američkog diva da se vrati s novim uvjetima.

Microsoft je, pak, priopćio da će Ubisoft moći steći prava jednokratnim plaćanjem i tržišnim mehanizmom veleprodajnih cijena, uključujući opciju koja podržava određivanje cijena temeljem korištenja.

N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i mreža Twitter | Facebook | Instagram | TikTok.

Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?

Budi prvi koji će ostaviti komentar!