Reklama za jedan od Unileverovih deterdženata, Persil, zabranjena je zbog pogrešnih tvrdnji o njegovu utjecaju na okoliš.
U televizijskoj reklami rečeno je da je Persil “blaži prema našem planetu”, a prikazana su djeca koja kupe smeće s plaže.
Uprava za standarde oglašavanja (ASA) rekla je da je tvrdnja navedena u reklami – neutemeljena. Unilever, koji u svom vlasništvu ima i brendove kao što su Hellmann’s i Dove, rekao je da je “razočaran” rezultatom.
U zabranjenoj televizijskoj reklami prikazane su plaže pune smeća, a potom su prikazana djeca kako kupe to smeće. “Da bismo napravili pravu promjenu, moramo zasukati rukave i uprljati se”, rečeno je u reklami. Na ekranu je uz bočicu Persila, za koju se tvrdi da je napravljena od 50 posto reciklirane plastike, prikazan tekst da proizvod uklanja mrlje na temperaturi od 30 stupnjeva Celzija.
“Snažan prema mrljama, a blag prema našem planetu”, govori se u reklami.
Jedan od gledatelja prijavio je regulatorima da su te Persilove tvrdnje neutemeljene. Regulator je potvrdio pritužbu gledatelja i rekao da tvrdnje da je Persil “blaži prema planetu” mogu biti opravdane samo ako njihov proizvod pruža veću ekološku korist od drugih, sličnih proizvoda.
“Iako smo potvrdili da Persil poduzima radnje za smanjenje utjecaja svojih proizvoda na okoliš, nismo vidjeli dokaze ili analize koje bi išle u korist tvrdnji da je “blaži prema planetu” i pokazale ukupni utjecaj na okoliš prikazanih tekućih deterdženata tijekom njihovog punog životnog ciklusa, u usporedbi s drugim ili ranijim Persilovim proizvodima”, priopćila je ASA.
Iz Unilevera su uzvratili da je oglas pokazao da je njihov tekući deterdžent “blaži” prema planetu jer štedi energiju pranjem na brzim načinima pranja i na nižim temperaturama. Također je rečeno da je “blaži” jer se za proizvod koristila reciklirana plastika.
Glasnogovornik Unilevera rekao je za BBC da je tvrtka “razočarana” rezultatom ASA-e. “Predani smo stalnom poboljšanju svih naših proizvoda kako bismo ih učinili održivijima i nastavit ćemo tražiti načine kako to možemo podijeliti s našim kupcima”, rekli su iz Unilevera.
ASA je zabranila reklamu jer je zaključila da nije razjašnjena osnova tvrdnje “blaži prema našem planetu”. Regulator je također rekao da je oglas sadržavao “različite poruke” o Persilovim širim ekološkim inicijativama, uključujući poticanje ljudi da “osobno poduzmu mjere za brigu o okolišu” i prikaz djece kako skupljaju plastični otpad.
“U kontekstu cijele reklame s nekoliko poruka koje se odnose na pitanja okoliša, smatrali smo nejasnim značenje i osnovu tvrdnje “blaži prema našem planetu”, rekli su iz ASA-e. “Osim toga, u nedostatku dokaza koji pokazuju da je cijeli životni ciklus proizvoda imao manji utjecaj na okoliš u usporedbi s prethodnom formulacijom, zaključili smo da je oglas vjerojatno obmanjujući”, dodao je glasnogovornik ASA-e.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi koji će ostaviti komentar!