N1 na prezentaciji Meganea u Vrsaru i Rovinju

Auto 13. velj 201610:23 > 10:30
Aleksandar Todorović

Prekrasna Istra ugostila je najbolje novinare iz regije, koji su imali prilike testirati DCI verzije novog Renaultovog kompakta. Renault je ponudio bolji automobil od Golfa VII za samo 119.900 kn.

 Udoban, dinamičan, štedljiv i maksimalno bezbedan, novi Megane predstavlja nova merila klase. Uživao sam u testiranju Renaulta Megane dCi 110, na putu prema Buzetu, Vrsaru i Rovinju, gdje je upriličeno službeno predstavljanje. Agregat 1.5 dCi snage 110 KS, kakav pokreće Mercedese A180 d i B180 d oduševio je sve prisutne pripadnike sedme sile.

Gotovo tridesetak Megana odvozilo je turu od Zagreba, preko Buzeta i Vrsara do krajnje destinacije, do Rovinja. Dvadeset godina nakon lansiranja Renault Meganea, prodanog u više od 6,5 milijuna primjeraka diljem svijeta, Renault obnavlja najvažniji model svoje palete i otkriva novi Megane, četvrti pod tim imenom.

Testirani Megane niži je za 2,5 cm, a tragovi kotača širi su mu za 4,7 cm sprijeda i 3,9 cm straga u odnosu na Megane treće generacije, tako da sjajno leži na cesti. Njegove proporcije tvore elegantnu siluetu s duljim međuosovinskim razmakom (+2,8 cm) te kraćim stražnjim prevjesom.

„Precizne i napete linije usmjerene prema naprijed protežu se bočnim površinama. Zajedno s isklesanim bokovima, te linije novom Renaultu daju dinamičnost i karakter”, navodi Franck Le Gall, dizajner vanjskog izgleda.

Aleksandar Todorović

U kuloarima se priča kako je Carlos Ghosn, autoritarni šef Renault-Nissana još 2013. godine lupio šakom o stol, rekavši “Dosta je inferiornosti prema Golfu, Astri i Focusu.” Rezultati se već danas vide. 

Megane je napravljen na novoj koncernskoj modularnoj platformi CMF-CD, na kojoj je nastao Talisman. Korištenjem visokočvrstog i ultra-visokočvrstog čelika čvrstoća strukture povećana je 40 posto, a ukupna masa smanjena za 100 kg. Sve se to itekako oseti u vožnji. Novi Megane nije samo udobniji od Golfa VII, već je i stabilniji, a može se pohvaliti i boljom zvučnom izolacijom.

Fenomenalan koeficijent otpora zraka od 0,27, i još efikasniji 1.5 DCI agregat (temeljno dorađen za novi Megane) krivac je za prosečnu potrošnju od 4,7 litara na Meganu koji sam testirao.

Novi je model dostupan u benzinskim izvedbama TCe 100, 130 i 205 (koje nismo imali prilike testirati, jer nam je Rnenalt ponudio dizelske inačice) te dizelskim dCi 90, 110, 130 i 160. Prve su dvije (tržišno najzanimljivije) verzije slavnog 1.5 dCi, a najsnažnija je već dokazani 1.6 dCi sa 130 KS.

Aleksandar Todorović

Volan je postao mnogo osjećajniji i direktniji od prethodnika, a mjenjač koji je već dosad bio odličan postao je još brži za šaltanje. Time pomaže dobrim performansama i uz kvalitetno podvozje lako je postići uvjerljive performanse kroz zavoje. Kišni su uvjeti bili kao stvoreni za kontrolu prianjanja. Gorski Kotar mi je pružio priliku da vozim novi Megane i po snegu a kasnije i po suncu.

Hrvatska je postala poželjna destinacija za velike automobilske kuće i to danas nije više nikakvo čudo.

Aleksandar Toddorović

Renault konačno ima Best Buy auto u kompakt klasi! Golf VII pored Megana deluje umorno, staro i dosadno. Renault sada nudi u svom kompaktu bolji hendling od njemačke konkurencije. To je veliki šamar za Opel, Ford i naravno VW. 

Premijerno sam za N1 vozio novi Renault Megane, najbolji automobil u kompakt klasi. Bazni dizelaš dCi 90 Life Energy za 129.900 kn je najisplativiji. Najbolji Megane GT raspolaže turbo benzincem od 205 konja i  ošta 216.900 kuna! 

DIMENZIJE: SPECIFIKACIJE

Dužina: 4359 mm

Širina: 1814 mm

Visina: 1447 mm

Međuosni razmak: 2669 mm

Cd: 0,27

Masa/nosivost: 1315/507 kg

Prtljažnik: 384/1247 litara

Krug okretanja: 11,1 m

EuroNCAP: 5 zvjezdica

MOTOR: SPECIFIKACIJE

Zapremina: 1461 ccm

Snaga: 110 KS pri 4000/min

Okretni Moment: 260 Nm pri 1750/min

PERFORMANSE: SPECIFIKACIJE

Brzina: 188 km/h

0-100 km/h: 11,3 s

Potrošnja (tvorničko obećanje): 4,2/3,4/3,7 l/100 km

Potrošnja na testu: 4,9 l/100 km

CO2: 95 g/km

OCJENE (od 1 do 5)

Dizajn: 5,0

Sigurnost: 5,0

Motor i mjenjač: 4,5

Performanse: 4,0

Potrošnja: 5,0

Cijena i garancija: 4,0

Udobnost: 5,0

Ponašanje na cesti: 5,0

Kvaliteta i pouzdanost: 3,5

Ponuda prostora: 4,5

Prosječna ocjena: 4,6

Aleksandar Todorović

Opći dojam: 5,0

Paleta motora: 4,5

Mogućnost daljnje prodaje: 4,0