Oglas

Istraživanje: Mogu li si Europljani priuštiti električni auto, kako stoje Hrvati

author
N1 Info
03. srp. 2023. 13:10
Zagreb: Na Trgu kralja Tomislava HEP je postavio tri punionice za električne automobile
Sanjin Strukic/PIXSELL / Ilustracija | Sanjin Strukic/PIXSELL / Ilustracija

Europsko udruženje proizvođača automobila (ACEA) provelo je istraživanje koje je ukazalo na ozbiljne probleme koji koče tržišno prihvaćanje električnih vozila, a tiče se njihovih cijena.

Oglas

Unatoč naporima EU-a da se smanje emisije CO2 koje dolaze iz vozila, primjetan je nedostatak inicijativa koje bi ubrzale rast prodaje električnih automobila na tržištu, kako na razini EU-a tako i na nacionalnoj razini.

Najnoviji podaci ACEA-e o električnim automobilima potvrđuju da pristupačnost ostaje velika prepreka za europske potrošače.

Električni automobili čine samo 9 posto (ili manje) tržišnog udjela u više od polovice država članica EU-a. Te su zemlje uglavnom koncentrirane u središnjoj i istočnoj te južnoj Europi, gdje prosječni godišnji neto prihod iznosi 13.000 eura. Nasuprot tome, najveći udjeli (30 posto i više) nalaze se u samo pet zemalja sjeverne i zapadne Europe gdje neto prihod prelazi 32.000 eura.

1688382015-564646654.PNG
ACEA | ACEA



Ove najnovije brojke podsjetnik su da nedostatak poticaja za kupnju ekološki prihvatljivijih vozila koči ogroman potencijal europskog tržišta električnih automobila.

1688382013-4654654654.PNG
ACEA | ACEA



Također, nedostatak poticajnih uvjeta, uključujući pristup infrastrukturi za punjenje, dodatno pogoršava razlike u tržišnim udjelima među državama članicama i regijama u EU-u.
Europska automobilska industrija znatno je uložila u tehnologiju električnih vozila. Dodaju kako je elektrifikacija najučinkovitiji način za smanjenje ugljičnog otiska cestovnog prometa, smanjenje emisija štetnih plinova i poboljšanje kvalitete zraka, ali problemi s visokom cijenom koče ovu tranziciju.

Napominju kako donositelji odluka sada moraju djelovati u skladu s tim uspostavljanjem poticajnih uvjeta. Ubrzana instalacija stanica za punjenje električnih vozila diljem kontinenta, posebno u zemljama u kojima infrastruktura izrazito nedostaje, samo je jedna od tih mjera.

ACEA navodi kako poticaji za kupnju pomažu u ublažavanju izazova pristupačnosti s kojima se suočavaju europski potrošači, te mogu dodatno potaknuti prijelaz Europe na budućnost s nultom emisijom štetnih plinova.

Top 5 zemalja s najnižim udjelom električnih automobila + prosječni godišnji neto prihod

Slovačka: 3,7% – 10.985 €
Češka: 3,9% – 13.836 €
Bugarska: 4,0% – 7.272 €
Poljska: 5,0% – 10.782 €
Hrvatska: 5,0% – 10.391 €.

Top 5 zemalja s najvišim udjelom električnih automobila + prosječni godišnji neto prihod

Švedska: 56,1% – 35.486 €
Danska: 38,6% – 39.274 €
Finska: 37,6% – 33.155 €
Nizozemska: 34,5% – 40.312 €
Njemačka: 31,4% – 32.850 €.

N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i mreža Twitter | Facebook | Instagram | TikTok.

Teme

Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?

Pridruži se raspravi ili pročitaj komentare

Pratite nas na društvenim mrežama