Kupnja rabljenog automobila isplativija je od kupnje potpuno novog modela, ali nosi određeni rizik koji vas na karaju može i skupo koštati.
Prevare s kilometražom i skrivena oštećenja uobičajena su na tržištu rabljenih automobila u Europi, što rezultira visokim troškovima održavanjima, povremenim mehaničkim kvarovima i sigurnosnim problemima.
Istraživanje koje je u Hrvatskoj provela tvrtka za podatke o automobilima carVertical pokazuje da jeftiniji automobili kod nas imaju više šanse za lažno prikazanu kilometražu.
Svaki deseti rabljeni automobil u Hrvatskoj ima vraćenu kilometražu, što znači da su prevare s brojačem kilometara česte i vozači bi trebali biti oprezni pri kupnji vozila. Međutim, najveća je šansa da postanete žrtva prevare kada kupujete automobil između 5.000 i 10.000 eura. Čak je 9,8 posto svih vozila s ovom cijenom imalo promjenu u kilometraži.
Ni kupci skupocjenih automobila nisu sigurni
“Kupci rabljenih automobila u Hrvatskoj moraju biti svjesni da je rizik kupovanja vozila s izmijenjenim brojačem kilometara relativno visok u svim cjenovnim kategorijama. Vozila u vrijednosti od 20.000 do 30.000 eura manje su podložna prevarama, ali još uvijek jedno od 20 takvih automobila ima lažnu kilometražu”, kaže Matas Buzelis, stručnjak za automobile pri carVerticalu.
Kupci najskupljih automobila također bi trebali biti na oprezu. Od svih automobila vrijednih više od 45.000 eura koje je pregledao carVertical u Hrvatskoj, njih 9,4 posto imalo je vraćenu kilometražu. Ne samo da će automobil s promijenjenom kilometražom imati manju vrijednost, već može i biti teško planirati njegovo održavanje.
Iako su šanse da naletite na automobile sa smanjenom kilometražom u Hrvatskoj manje nego u nekim drugim zemljama srednje i istočne Europe, istraživanje je pokazalo da je prilično teško izbjeći automobil bez zabilježenog oštećenja jer je 35,4 posto automobila u Hrvatskoj u vrijednosti do 5.000 eura sudjelovalo je u nesreći ili pretrpjelo neko drugo oštećenje.
Skuplja vozila imaju još veću vjerojatnost oštećenja. “Iako najjeftiniji automobili u Hrvatskoj imaju najmanje podataka o šteti, to se može pripisati činjenici da vozači jeftinijih ili starijih automobila obično ignoriraju manje udarce i ogrebotine. S druge strane, vlasnici skupljih automobila obično prijavljuju svoja oštećenja osiguravajućih kućama”, objašnjava Buzelis.
Najviše zabilježenih oštećenja imaju vozila vrijednosti između 30.000 i 45.000 eura. Čak 44,7 posto njih sudjelovalo je u nesreći.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i mreža Twitter | Facebook | Instagram | TikTok.
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Pridruži se raspravi ili pročitaj komentare