Oglas

Nakon ove stravične nesreće vlasti želi u sva vozila ugraditi limitatore brzine

author
N1 Info
27. stu. 2023. 15:27
Las Vegas, NV, USA - FEBRUARY 28: Collision of 2 cars on Sahara road at 7pm, February 28 th, 2012 in Las Vegas, NV.
Gunter Nezhoda / Alamy / Alamy / Profimedia / Ilustracija | Gunter Nezhoda / Alamy / Alamy / Profimedia / Ilustracija

Kao odgovor na tragičnu nesreću više vozila u Las Vegasu prošle godine koja je odnijela devet života, američki Nacionalni odbor za sigurnost prometa (NTSB) potiče proizvođače automobila da implementiraju tehnologiju za sprječavanje prebrze vožnje u sve nove automobile.

Oglas

Fatalna nesreća, koja se dogodila 29. siječnja 2022., kada je Dodge Challenger projurio brzinom od 170 kilometara na sat kroz crveno svjetlo na semaforu, sudarivši se s pet drugih vozila. U nesreći je devet putnika izgubilo život, prenosi CarBuzz.

Istraga NTSB-a otkrila je da su "poremećeno donošenje odluka vozača Dodgea", pripisano korištenju kokaina i fenciklidina (PCP), te povijest prekršaja prekoračenja brzine bili ključni čimbenici tragedije. Agencija je također navela da je 2021. trećina svih smrtnih slučajeva u prometu u SAD-u bila posljedica nesreća povezanih s prebrzom vožnjom.
"Ova je nesreća posljednja u dugom nizu tragedija koje smo istraživali gdje je prebrza vožnja dovela do katastrofe, ali to ne mora biti tako", rekla je predsjednica NTSB-a Jennifer Homendy.

Kao odgovor na nalaze, NTSB je preporučio 17 velikih proizvođača automobila da u sva nova vozila ugrade tehnologiju inteligentne pomoći pri brzini (ISA), koja bi trebala, u najmanju ruku, upozoravati vozače koji prebrzo voze.

ISA tehnologija koristi GPS automobila, bazu podataka o ograničenjima brzine i ugrađene kamere kako bi osigurala usklađenost sa zakonskim brzinama. Može se kretati od pasivnih sustava koji upozoravaju vozače samo putem dodirnih, vizualnih i zvučnih upozorenja do aktivnih sustava koji ih sprječavaju da uopće prebrzo voze.

Obavezna ISA tehnologija u vozilima također se razmatra i u Europskoj uniji, a riječ je o prijedlogu koji datira iz 2019. godine.

NTSB je također pozvao američku Nacionalnu upravu za sigurnost u prometu (NHTSA) da uvede tehnologiju za ograničavanje brzine u novim vozilima i educira javnost o njezinim prednostima. NHTSA bi trebala potaknuti usvajanje ISA tehnologije i identificirati recidiviste prebrze vožnje i razviti način da ih se zaustavi.

N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i mreža Twitter | Facebook | Instagram | TikTok.

Teme

Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?

Pridruži se raspravi ili pročitaj komentare

Pratite nas na društvenim mrežama