Njemačka se nadala iskoristiti Sajam automobila u Münchenu kako bi reklamirala svoju viziju spašavanja automobila s motorima s unutarnjim izgaranjem uz pomoć novih e-goriva. No stvari nisu išle kako su zamislili.
Napori ministra prometa Volkera Wissinga da uvjeri zemlje da potpišu izjavu koja je trebala biti objavljena na sajmu kojom podupiru sintetička e-goriva kao opciju za smanjenje emisija stakleničkih plinova iz osobnih automobila odbačeni su zbog neslaganja oko predloženog teksta.
Politico je prije sajma dobio nacrt deklaracije u kojoj se traži od potpisnika da se obvežu na ulaganje u nova postrojenja za e-gorivo. To je uključivalo dijeljenje znanja i iskustva, ali i branjenje “tehnološke neutralnosti” u razvoju tehnologije čistih vozila.
Također, stoji i da će potpora e-gorivima “poboljšati mogućnosti industrijske politike za globalni jug jer će masovna proizvodnja uživati u posebno povoljnim uvjetima na mjestima s niskim troškovima proizvodnje električne energije iz vjetra i sunca.” Tekst deklaracije ne precizira za koje se zemlje to odnosi.
Samo tri potpisa
Na kraju su samo tri zemlje podržale Wissingov plan – Češka i Japan, oba veliki proizvođači automobila, zajedno s Marokom, koji se nada komercijalizaciji svog golemog potencijala za korištenje solarne energije i energije vjetra. To je natjeralo Berlin da odustane od plana, tvrde dvojica dužnosnika iz automobilske industrije koji su upoznati s deklaracijom.
Njemačko ministarstvo prometa se nije oglasilo. Iako se deklaracija nije dogodila, Wissing je i dalje hvalio prednosti e-goriva, napravljenih od zarobljenog ugljičnog dioksida i vodika dobivenog iz čiste električne energije, a koja se mogu koristiti u tradicionalnim motorima s unutarnjim izgaranjem.
“Uspješan rast tržišta e-goriva zahtijeva sveobuhvatnu političku podršku u cijelom svijetu”, rekao je Wissing nakon konferencije za novinare sa svojim češkim kolegom Martinom Kupkom.
Berlin se snažno zalagao za propise EU-a koji zabranjuju prodaju novih automobila i kombija koji zagađuju okoliš od 2035. kako bi kasnije lobirali za e-goriva. Zajedno s Italijom, Njemačka je ranije ove godine predvodila posljednji pokušaj da se u plan uključe i sintetička goriva.
Spašavanje industrije
Njemačka tvrdi da bi se takva goriva mogla koristiti za dekarbonizaciju postojeće ogromne flote automobila s motorima s unutarnjim izgaranjem, koji će biti na cestama godinama nakon što prodaja novih automobila bude isključivo električna. To je ujedno i način očuvanja barem dijelova njemačke automobilske industrije koja je zasnovana na motorima s unutarnjim izgaranjem.
Problem je u tome što su sintetička goriva skupa i još uvijek se proizvode u malim količinama. EU ih također planira koristiti u sektorima koje je teško dekarbonizirati kao što je zrakoplovstvo, umjesto da ih troši na automobile.
No e-goriva su i dalje na stolu. “Komisija planira konzultirati države članice u nadolazećim tjednima. Nakon toga, akt će biti podvrgnut nadzoru Europskog parlamenta i Vijeća”, rekao je Tim McPhie, glasnogovornik Komisije.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i mreža Twitter | Facebook | Instagram | TikTok.
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi koji će ostaviti komentar!