Oglas

Ova država kreće u kažnjavanje robotaksija

author
N1 Info
03. svi. 2024. 14:18
FILE PHOTO: Children pass by a self-driving Chevy Bolt EV car during a media event by Cruise, GM’s autonomous car unit,  in San Francisco
REUTERS/Elijah Nouvelage/File Photo | REUTERS/Elijah Nouvelage/File Photo

Kalifornija donosi dva nova zakona kojima se želi postrožiti regulativa za automobile bez vozača zbog sve većeg broja robotaksija koji se voze tom saveznom državom.

Oglas

Trenutno prometni zakoni u Kaliforniji zahtijevaju izdavanje prometnih kazni vozačima. Kako je pisao NBC Bay Area prošle godine, policija je protumačila da u slučaju autonomnih vozila koja krše pravila ceste, kazne se ne mogu napisati jer nema vozača.

"Novi zakon omogućuje tijelima za provođenje zakona da kažnjavaju tvrtke na sličan način na koji su kažnjavani i građani", rekao je zastupnik Phil Ting, autor zakona.

Osim što tvrtke koje se bave autonomnim automobilima postaju odgovorne za prekršaje vezane uz vožnju, Tingov prijedlog zakona također nastoji standardizirati komunikaciju između kompanija autonomnih automobila i hitnih službi tako što se zahtijeva da autonomna vozila budu opremljena dvosmjernim komunikacijskim uređajem.
Nacrt zakona senatora Davea Cortesea daje ovlasti za više od 400 gradova diljem Kalifornije da donose vlastite pojedinačne propise koji se odnose na autonomne automobile čime bi se zatvorila rupa u zakonu.

"Lokalne vlasti trenutačno nemaju ovlasti", rekao je Cortese tijekom saslušanja Senata o prijevozu.  Njegov prijedlog zakona dobio je dovoljnu podršku da prođe kroz Senatski odbor za promet.

Udruženje industrije autonomnih vozila, koja predstavlja velike tvrtke za robotaksi, poput Wayma i Cruisea, protivi se obama prijedloga zakona, tvrdeći da bi Corteseovi pokušaji da gradovima omogući da pišu vlastite zakone mogli stvoriti kaotičnu gomilu propisa koja bi mogla spriječiti inovacije.

Cortese tvrdi da, budući da su automobili bez vozača dugo tvrdili da je njihova tehnologija superiornija čak i od ljudi i da se mogu prilagoditi svim vrstama scenarija, on ne razumije zašto bi mogućnost programiranja automobila da se pridržavaju različitih pravila u različitim gradovima bila previše problematično.

"Kako to uspijevaju taksiji s ljudskim vozačima", rekao je.

N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i mreža Twitter | Facebook | Instagram | TikTok.

Teme

Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?

Pridruži se raspravi ili pročitaj komentare

Pratite nas na društvenim mrežama