Američka savezna država Texas je u procesu pronalaženja načina za oporezivanje vozača električnih vozila za korištenje cesta.
Texas trenutno koristi najpošteniji mogući sustav, koji oporezuje svaki galon prodanog goriva, po principu koliko vozite – toliko poreza platite. Taj se novac zatim koristi za održavanje postojeće infrastrukture i izgradnju novih cesta, piše CarBuzz.
No taj način sada ima svojevrsnu rupu, a to je da vlasnici električnih vozila ne plaćaju cestovni porez iako im je još uvijek dopušteno koristiti svu infrastrukturu. Kako piše Houston Chronicle, državni dužnosnici planiraju uvesti godišnju registracijsku pristojbu od 200 dolara za vlasnike električnih automobila, što će nadoknaditi manjak koji se procjenjuje na 93,4 milijuna dolara.
Ukratko, ta brojka od 93 milijuna dolara trebala bi rasti u nadolazećim godinama, a država mora pronaći način da vozači električnih vozila doprinesu njezinom proračunu za ceste. Iza brojke od 200 dolara postoji razlog. Texas trenutno uzima 20 centi od svakog galona goriva. Što više benzina vozilo troši, veći porez vozač plaća. To je pošteno, pogotovo ako se uzme u obzir da su najveći potrošači benzina uglavnom teška vozila koja najviše i oštećuju ceste.
Tako primjerice, vlasnik pick-up Forda F-150 Raptora koji prelazi oko 25.000 kilometara godišnje, plati otprilike 200 dolara poreza. S druge strane, vlasnik štedljivije Toyota Corolle plati otprilike 85 dolara za sličnu kilometražu. Kako je težina važna, tako bi bilo pošteno da i vlasnici električnih automobila plaćaju prema težini vozili.
Nisu svi sretni
Teksas nije prva država koja je tražila načine kako natjerati vlasnike električnih vozila da plate za održavanje cestovne infrastrukture. Čak i Kalifornija, koja je najviše okrenuta prema električnim vozilima, vlasnicima tih automobila naplaćuje naknadu za poboljšanje cesta.
Počelo je sa 100 dolara godišnje, a trenutno iznosi 108 dolara jer je cijena prilagođena prema indeksu potrošačkih cijena. Savezna država Arkansas je još stroža, naplaćujući 200 dolara za potpuno električna vozila, 100 dolara za plug-in hibride i 50 dolara za obične hibride. Treba imati na umu kako vlasnici plug-in hibrida i hibrida i dalje plaćaju standardni porez na gorivo.
Naravno, nisu svi zadovoljni, ali sve se svodi na fer igru. Ako koristite cestu, morate platiti. No izračun tog iznosa je problem. Savezna država Washington također istražuje načine oporezivanja vozača električnih vozila i predlaže naknadu na temelju kilometraže. Ljudi su se već pobunili jer smatraju da bi praćenje kilometraže rezultiralo narušavanjem privatnosti.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Pridruži se raspravi ili pročitaj komentare