Događa li vam se često da iz trgovine donosite stvari po koje niste išli i koje vam, što je još gore, ne trebaju? Ako je odgovor pozitivan, dobro je da pročitate kojim se sve trikovima služe trgovci kako bi kupce 'navukli' da im ostave što više novca.
Osim što svaki proizvod ima svoju cijenu, ima i svoje mjesto u trgovini. Ona nisu nimalo slučajna. Trgovci naručuju studije kako bi poboljšali prodaju i kupce što duže zadržali u trgovini.
U nastavku teksta su neki od trikova kojima se služe trgovci, ali i savjeti kako ih izbjeći.
Ograničite kupovinu
U kupovinu je najbolje ići s popisom stvari koje vam trebaju, jer, tako ćete izbjeći kupnju nepotrebnog. Kad vidimo proizvode na sniženju ili akcije, vrlo često ćemo posegnuti za njima i ubaciti ih u košaricu, iako nam možda ne trebaju. Ako vam zaista trebaju, pametno ih je kupiti, ali, uvijek treba biti na oprezu i provjeriti je li cijena stvarno povojnija od one redovne.
‘Pred nosom’ je sve najskuplje
Kad trgovci slažu police itekako vode računa gdje što staviti. Pravilo je da se najskuplji proizvodi, najčešće prestižnih brendova, slažu na police koje su u razini očiju i koje su najdostupnije kupcima. U žurbi oni najčešće posežu za njima, iako se na policama koje su pri dnu ili na vrhu nalaze vrlo slični proizvodi, manje poznatih brendova i nižih cijena.
Gratis komadi
Platiš dva, a dobiješ tri, ili platiš četiri, a dobiješ šest komada. Kupnja pakiranja s više komada istog proizvoda trebala bi biti isplativa. No, nije uvijek tako. Da bi znali koliko je akcijska ponuda isplativa, trebali bi znati koja je uobičajena cijena komada tog proizvoda. Isto tako, bez obzira što se nešto nudi kao gratis proizvod, nećete profitirati ako vam ne treba.
Veličina pakiranja
Kada kupujete namirnice obratite pozornost na cijenu, ali i na veličinu pakiranja. U pravilu veća pakiranja su isplativija, ali i pakiranja iste veličine mogu imati različitu cijenu. Za stvari koje često koristite i kupujete bilo bi dobro znati cijenu, kako bi mogli usporediti i ne nasjesti na “akcije”.
Sniženja koja to nisu
Trgovci često neke ‘akcijske’ proizvode stavljaju na izdvojena mjesta u trgovinama koja je nemoguće zaobići. Tako za oko zapnu mnogim kupcima, pa ih neki automatski stavljaju u košaricu. Iako su izdvojeni s polica, takvi proizvodi nužno ne moraju biti na akciji. Zato ih je najbolje pronaći na policama i provjeriti je li cijena akcijska ili redovna, piše Finance Yahoo.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.