Infiniti je japanski premium brend koje je prošle godine proslavio 25 godina postojanja. No, u Europi je tek od 2008.
Vjerojatno se sjećate pomame za luksuznim i vrlo atraktivnim SUV-om FX35 koji su se vozili Zagrebom uglavnom na švicarskim tablicama.
S modelom Q50 Infiniti je zadao domaću zadaću BMW-u. Za razliku od Lexusa, Infiniti nije radio model koji je „zlatna sredina“ između Mercedesa i BMW-a, već je napravio bolji, upravljiviji i zabavniji automobil za vožnju od nove „trojke“. Ako ste se malo pribrali od ovog šoka koji sam vam morao prirediti, bit će vam lakše ako znate da u njemu kuca najbolji njemački četvorocilindrični dizel motor, onaj iz Mercedesa od 2.143 ccm. Priznajem, Audi A4, BMW Serije 3, Mercedes C klase i Lexus IS jesu vrhunski automobili, svaki na svoj način, i pravo je uživanje voziti ove limuzine, a još veći užitak ih je testirati. Ali Infiniti Q50 nudi potpuno drukčiji osjećaj u vožnji. Ako vam BMW nije bio dovoljno sportski, pred vama je ostvarenje vaših snova. Možda sam malo i zaljubljen, jer je ovaj model rađen po željama četverostrukog prvaka svijeta u F1, genijalnog Sebastiana Vettela. Za ovo sam saznao tek kada sam vratio automobil, no baš on mi je bio u glavi konstantno dok sam testirao ovaj Q50. Čudno? Baš i ne, a zašto saznajte u ovom tekstu napisanom s maksimalnim respektom prema njemačkim markama koje će se morati brzo potruditi da stignu Infiniti. Red Bull su uspjeli pobijediti, iako totalnim miješanjem karata u F1, ali Infiniti nisu!
Infiniti je Nissanov premium odjel. Kada su sportski automobili iz Japana u pitanju, svima prvo na pamet pada Honda, zatim Subaru, Mazda RX-8 i MX-5, a zapravo najbolje sportske automobile radi Nissan! (GT-R, 370Z, Silvia). Nissan nikada u svojoj povijesti nije prekidao proizvodnju „sportaša“ i uvijek je u ponudi imao bar tri sportska auta.
Njihovi sportaši su prelazili puno kilometara prije „generalke“, za razliku od npr. Mazde RX-8, a Toyota i Honda do prije par godina nisu imali ni jedan jedini sportski model. Želim reći da je Infiniti brižljivo upakiran rasni sportaš u elegantnom odijelu. Zvuči kao BMW? Pa zapravo ne, jer su inženjeri Infinitija (uz Vettelovu pomoć) htjeli napraviti potpuno drukčiju limuzinu, i u tome su svakako uspjeli.
Mnogi uspoređuju, analiziraju i važu Mercedes i BMW, no oni realno i nisu konkurencija jedan drugom. Pravi zaljubljenik u BMW nikada neće kupiti Mercedes i obratno. Ne zašto što je Mercedes bolji od BMW-a ili obratno, već su to auti koji su klasa za sebe, i koje je realno nemoguće usporediti. Ako ste ih vozili, sigurno ćete se složiti samnom. Volio bih da testirate Infiniti, jer ovaj ekskluzivni brand ostat će enigma bar još jedno desetljeće, ne samo našim vozačima, već i kupcima širom Evrope. Novinari to obilato koriste, posebno oni u Britaniji, jer se s njihovim prikazima ovog automobila nikako ne slažem. Možda je novinarstvo odavno dotaklo samo dno, ali prave ljubitelje automobila sigurno neće moći prevariti! Zato vas ja gledam direktno u oči i imam namjeru da vam, poput hrvatskih kolega, realno opišem prednosti i svakako mane ovog automobila, jer ih Q50 itekako ima (auto bez mana ne postoji).
Japanski dizajn – japanski ‘filing’ za upravljačem “Drive by Wire”
Sportske linije, masivna rešetka hladnjaka, velike i agresivne svjetlosne grupe i moderni japanski dizajn koji je dovoljno avangardan sigurno će se dopasti ljubiteljima automobila s Dalekog istoka. Mercedes nudi tišu i udobniju novu C-klasu i njoj Q50 nije konkurencija. Ovaj model je problem za BMW, jer on slovi za brand koji najbolje povezuje želje vozača i mogućnosti motora, mjenjača i ovjesa, no Q50 „trojku“ nadmašuje u svim segmentima.
Infiniti je prvi u segmentu uveo steer by wire sistem upravljanja. Ovo je prvi serijski automobil na svijetu koji ima Hi-tech upravljač, koji naprosto oduševljava, i bolji je od očekivanja. Mnogo je bolji nego što sam to očekivao.
Kao što je Mercedes s E-klasom prije više od desetljeća bio prvi s brake by wire sistemom kočenja, Infiniti sada donosi tehnologiju upravljanja baziranu na istim principima. Bez direktne mehaničke sprege između obruča upravljača i prednjih kotača, proces upravljanja se vrši putem elektronike, senzora i procesora te elektromotora na obje strane: upravljaču i sponama. Otpor na upravljaču varira zavisno od brzine i tipa podloge. Uz to, ovo je i udobnije rješenje jer se na upravljač više ne prenose vibracije s kotača dok vozite lošim podlogama. Ova tehnologija primjenjuje se i u avio industriji.
Ovjes je priča za sebe – vrlo siguran, dobro kontrolira naginjanje, a uz to i izvrsno apsorbira neravnine, i to čini vrlo tiho, skoro kao BMW Serije 3. Neugodnih vibracija na volanu nema, zato oprez jer nećete vjerovati kakvom lakoćom se ovaj Infiniti zaleti na 235 km/h, a to je legalno samo u Njemačkoj.
Dizelaš od 2,1 litre štedljiv i izuzetno elastičan
Mercedesovih 170 KS je uvijek dovoljno, ne samo zahvaljujući pristojnom okretnom momentu od 400 Nm, već i zbog savršeno usklađenog sklopa motor-mjenjač. U prijenosu se gubi vrlo malo, trakcija je vrhunska, a međuubrzanja su vrlo dobra. Prosječna potrošnja od 7,4 litara na mom napornom testu je skoro nestvarno niska (u normalnoj vožnji nećete trošiti više od 5,5 litara), jer sam ovaj Infiniti “tjerao” onoliko koliko je on tražio, a mali vrag iz Japana je bio vrlo raspoložen. Infinitijevim inženjerima je bio cilj da najslabiju verziju maksimalno optimiziraju za nisku potrošnju, ali i elastičnost pa motor rado povuče već na 1.500 o./min. Razvoj snage je izuzetno ravnomjeran, što se možda nekima neće dopasti.
Zahvaljujući odličnoj aerodinamici (0,26), Infiniti ima visoku maksimalnu brzinu od 235 km/h (deklarirano je konzervativnih 230 km/h). Optimalna brzina za krstarenje kvalitetnim autoputevima za ovaj Infiniti je 200 km/h, upravljač i ovjes su prilagođeni visokim brzinama primjerenim autobahnu.
Turbo dizelaš zapremine 2140 ccm, koji ima provrt i hod 99 x 83 mm lako „nabire“ okretaje, rado prima gas i nije bučan ni blizu crvene zone, a elektronska blokada se, za divno čudo, kasno aktivira. Manji hod od provrta ukazuje da su inženjeri Mercedesa htjeli da motor lako postiže više okretaje, a njihova je tehnologija u ovom trenutku superiorna. Zato Infiniti nije htio riskirati, jer oni na svojim „policama“ imaju samo vrhunske benzince.
Vožnja je nestvarno ugodna, “živa” i uzbudljiva – za volanom ovog Infinitija osjećate svaki milimetar puta, osjećate sve što rade gume, ali i snagu motora. Samo BMW nudi sličan osjećaj za volanom, ali limuzine iz Münchena nemaju „Steer by wire“, kao Infiniti.
Infiniti ipak nije savršen!
Iako je Q50 prilično udoban automobil, Mercedes C-klase manje umara na dužim putovanjima i ima mekše podešen ovjes, što se naročito primijeti na lošijim cestama. Ako vam je novi BMW Serije 3 dovoljno udoban, bit ćete zadovoljni i s Infinitijem.
Q50 je težak, BMW Serije 3 je lakši za 120 kg, C-klasa za 50 kg i zato je u vožnji gradom žedniji od ovih modela. Zbog svoje dužine (s 4,8 m je najduži u klasi) i težine u slalom vožnji je nešto sporiji od njemačkih limuzina. Nosivost je tek prosječna i iznosi samo 464 kg, dok C-klasa može primiti 13 kg više, a Mazda6 punih 512 kg više. Prtljažnik je velik, ali njegova varijabilnost je loša. Smeta centralni tunel ispred zadnjih sjedala, ali to je neizbježno kod svih limuzina sa stražnjim pogonom. Infiniti Q50 dobro koči, sa 100 km/h treba mu svega 35,3 metara do zaustavljanja. Ali to nije najbolji rezultat danas, jer se nova C-klasa može zaustaviti za 34 metra, BMW Serije 3 za 35,5 metara, a Jaguar XE za 34,6 m. Ipak, nema mjesta panici, jer u realnim uvjetima vožnje, kod prosječnih vozača kočit ćete jednako efikasno kao u Mercedesu. “Tajna” se krije u nečemu što se zove “doziranje kočnice”. U tom doziranju samo je BMW precizniji od papučice kočnice na Infinitiju.
I još nešto, kada su kočnice zagrijane, i Infinitiju i BMW-u treba 34,9 metara do zaustavljanja. Samo će Mercedes posramiti ova dva vrhunska automobila s 32,9 metara, ali njegova pedala nije tako precizna. Zadnja sjedala su udobna, ima dovoljno mjesta za glave i koljena. Veliki radijus okretanja neće vas veseliti u uskim ulicama. Preglednost je prosječna, no kamera spašava stvar. Ipak, najljepše je za upravljačem. Infiniti Q50 je pravi vozački automobil, i kada shvatite koliko ovaj auto može, onda postajete „njegovo vlasništvo“.
Bez pravih riječi…
Sjećate li se onog osjećaja u Mercedesu, da vam je toliko lijepo da poželite da vožnja traje što dulje? Sjećate se onog osjećaja u BMW-u, koji vas jednostavno tjera da svaki zavoj prođete što je moguće brže i preciznije? Oprostite, ali ja ne nalazim prave riječi za opisati Infiniti, jednostavno ih nema! Ovakav automobil zaslužuje novi jezik, novi vid komunikacije između vozača i automobila, jer Infiniti uči od vas, a vi od njega. Ta savršena interakcija pobjeđuje čak i do sada nenadmašen BMW. Infiniti je jedan, poseban auto, za ekscentrike i one koji znaju prepoznati njegovu veličinu i sve izuzetne osobine koje nudi. Q50 će postati vozačka ikona, ali sa zakašnjenjem od desetak godina, jer toliko će biti potrebno da se istina izađe na vidjelo, jer nikada u svom životu nisam doživio da jedan automobil bude toliko neobjektivno opisivan od struke kao ovaj „Japanac“. Ali sada već znate zašto su se novinari okomili na Q50, njima na dušu. Što da vam još kažem? Učite ruski, trenutno rade najobjektivnije testove na svijetu. Zato su u Rusiji japanski automobili bitno bolje pozicionirani nego u Europi.
Što ona kaže:
Lijep i elegantan. Profinjen i kvalitetan. Brz, a udoban. Jednostavan i praktičan za vožnju. Dugoročno gledano, čak i ekonomičan ako prelazite više od 25.000 km godišnje. Vrhunski izrađen japanski auto za one koji žele prvenstveno uživati u vožnji. Jedna od njegovih najboljih kvaliteta je izuzetno elastičan Mercedesov motor, s kojim se i neiskusan vozač osjeća sigurno. Ima veći prtljažnik od konkurencije, nudi više mjesta za putnike, i sve to uz bolju opremu. Izuzetno stabilna i upravljiva japanska limuzina sa zadnjim pogonom, bolja od njemačke trojke. Q50 je jedan izuzetan auto za izuzetne vozače! Znam, već ste se prepoznali?
Kome je namijenjen ovaj auto?
Kome je Nissan 370 Z pretvrd i nepraktičan, a Lexus IS preobičan, izabrat će Infiniti Q50. Kupci njemačkih automobila neće ni pogledati ovu japansku limuzinu, iako neće imati pojma što propuštaju. Ali zar nije tako s mnogim stvarima u životu?
Dok nešto ne probate ne znate sviđa li vam se, ali ćete i bez toga imati unaprijed pripremljeno mišljenje. Znam, u ovom trenu ste ipak pomislili kako biste mogli rezervirati test vožnju, i to je u redu, da samo za sebe sačuvate oduševljenje Infinitijem. Moj je zadatak da svoje utiske prenesem vozačima u cijeloj regiji, jer želim da za svoj novac uzmu ono najbolje. Vi možete mudro šutjeti pa i dalje komentirati da su Mercedes, BMW, i naravno Audi, najbolji auti na svijetu. Ali ja i svi vi koji ćete testirati ovaj auto, znat ćemo pravu istinu, i ta „tajna“ može ostati među nama, slažete li se? I meni je to sasvim dovoljno, a vama?
Ne znam bi li trebao žaliti britanske novinare, koji očito nisu testirali Q50 na njemačkim autobahnovima, jer su samo tako mogli spoznati koliko je ovo zapravo sjajan auto.
Shvaćam da u Engleskoj nemaju planina, autoceste bez kamera „na svakom stupu“ koje mjere brzinu, i da ga jedino mogu nakratko isprobati na njihovim lokalnim, takozvanim B-cestama, te da zbog toga nemaju ni približno realnu sliku o upravljivosti Infinitija.
Obožavam Audi, koji jedini ima kvalitetnije materijale. Divim se BMW-u, jer su bavarski inženjeri uvijek bili prava mjera vrijednosti. Uživam u udobnosti Mercedesa. Klanjam se Lexusu jer proizvodi automobile kvalitetom jednake kao nekad davno Mercedes. Vjerujem Volvu, koju nudi daleko najsigurnije aute na svijetu, ali obožavam i želim Infiniti. Dozvoljavate mi? Ovaj Q50 je ostvarenje mojih snova, auto koji mi je ponudio sve ono što sam oduvijek htio.
Moj vam je savjet, ako ste pravi ljubitelj auta, nemojte nikada mrziti konkurenciju, jer i Audi, BMW, Volvo, Jaguar i naravno Mercedes nude vrhunske automobile, koji ovaj svijet čine zanimljivijim. I odlično je što postoje svi ovi brandovi.
Infiniti vas čeka na test vožnji, pa procijenite sami koliko sam objektivno opisao ovaj auto. Najavite se preko www.infiniti.com.hr.Infiniti Center Zagreb
Ljubljanska avenija 6, 10 000 Zagreb
-
385 1 3710 555
-
385 1 3710 570
-
385 1 3710 572
PREDNOSTI
Najbolji auto u premium D segmentu. Najbolji upravljač u klasi s revolucionarnim „Steer by Wire“ sistemom. Odlična ergonomija, vrlo udobna sjedala (NASA tehnologija). Najbolja zvučna izolacija – sa 65 dB pri 130 km/h je tiši i od Mercedesa (66 dB). Zabavan je i stabilan u vožnji na limitu. Vrlo velika autonomija vožnje zahvaljujući velikom spremniku od 74 litara. Dovoljno štedljiv, uglađen i vrlo elastičan turbo dizel agregat. Odlična trakcija. Fantastičan, izuzetno precizan i dobro usklađen sedambrzinski automatski mjenjač. Dovoljno udoban ovjes. Izuzetno efikasna i jaka svjetla. Kočnice otporne na fading vrlo se teško pregrijavaju. Najprostraniji u klasi, na stražnjem sjedalu ima dovoljno mjesta za koljena i glave. Veliki prtljažnik od 500 litara. Vrhunska završna obrada, kvalitetni materijali. Zanimljiv i originalan dizajn, srednji paket opreme Premium nudi bolju opremu nego BMW i Mercedes za isti novac. Ekskluzivnost je s Infinitijem zagarantirana. Nije zanimljiv lopovima. Niži troškovi za kasko osiguranje nego kod BMW-a i Mercedesa. Jeftiniji rezervni dijelovi. Made in Japan (ne proizvodi se poput Mercedesa i BMW-a u Kini ili Južnoj Africi).
NEDOSTACI
Iako je dobio maksimalnih 5 zvjezdica, ukupni rezultat od 86%Infiniti Q50 ne svrstava u red najsigurnijih premium limuzina – to mu je najveća mana!Paleta motora je skromna, u ponudi nije ni jedan agregat s radnom zapreminom manjom od 2.0 litre. Težak je, dugačak, s velikim radijusom okretanja od 12,7 m (Mercedes C-klase svega 11,3 m), ponekad ga je naporno voziti gradom, kao i parkirati u tijesnim javnim garažama. Konkurencija ima malo bolje kočnice. Samo prosječna nosivost kvari odličan dojam. Osnovni paket opreme Base je za ovu klasu nedovoljno bogat. Volvo V60 je dobio 100% za Safety Assist, Infiniti tek 81% od EuroNCAP-a (za utjehu, Mercedes C- klase sa 70% je na začelju). Loša servisna mreža, i nedovoljno dobar lager rezervnih dijelova.
Cijena: od 33.900 €
DIMENZIJE : SPECIFIKACIJE
Dužina: 4.814 mm
Širina: 1.811 mm
Visina: 1.429 mm
Međuosovinski razmak: 2.810 mm
Prtljažnik: 500 l
Težina: 1.570 kg
MOTOR : SPECIFIKACIJE
Zapremina: 2.140 ccm
Snaga: 170 KS pri 4.000 o./min
Okretni moment: 340 Nm u intervalu 1.600 do 2.800 o./min.
PERFORMANSE : SPECIFIKACIJE
Ubrzanje od 0 do 100 km/h: 8,8 s
Maksimalna brzina: 230 km/h
Potrošnja (deklarirano): 4,3 litara
Potrošnja na testu: 7,4 litara
Euro NCAP crash test: 5 zvjezdica
Prosječna ocjena: 4,7
Dizajn: 4,5
Sigurnost: 4,0
Motor i mjenjač: 5,0
Performanse: 5,0
Potrošnja: 5,0
Cijena i garancija: 5,0
Udobnost: 4,5
Ponašanje u vožnji: 5,0
Kvaliteta i pouzdanost: 5,0
Ponuda prostora: 5,0
Opći dojam: 5,0
Paleta motora: 2,0
Mogućnost daljnje prodaje: 2,0