Gotovo da nije postojala kuća u bivšoj Jugoslaviji koja nije imala barem jednu posudicu ili šalicu s popularnom "Kravicom". Međutim, mlađe generacije ne znaju ni dan danas što "kravica" simbolizira, a pitanje je koliko su i stariji svjesni kako je sadržaj te popularne posudice nastao.
Sve se to dogodilo zbog “Nutelle”, koja je dominirala tržištem od svog nastanka i pokušavala doprijeti do zatvorenog jugoslavenskog tržišta. I tako je početkom sedamdesetih godina u talijanskoj tvornici Ferrero u Italiji nastala Kinder Lada, odnosno recept za namaz upravo za ovdašnje tržište.
Proizvođači Nutella kreme odlučili su se probiti na restriktivno tržište SFRJ davanjem licence koprivničkoj “Podravci” za novu marku čokoladno-mliječnog namaza – Kinder Ladu.
Jedan od uvjeta da dođe do ove suradnje bio je da se Kinder Lada načini od sirovina koje koristi i tvornica Ferrero, s naglaskom na posebnu vrstu lješnjaka i mlijeka. I postala je hit – omiljeni namaz na području bivše Jugoslavije, koji očigledno ima “vrišteče obožavatelje” i dan danas.
Na Facebooku se, naime, pojavila grupa “Kinder Lada – eurokrem naseg djetinjstva”, gdje se više od 11 tisuća ljudi raznježuje na fotografije šalica s kravicom, prazne tegle Kinder Lade ili reklame s kravicom zakićenom cvijećem.
Raspadom Jugoslavije i zahvaljujući Ferrerovom preferiranju Nutelle, kojoj novonastale države otvaraju vrata, smanjuje se njihova potreba za Kinder Ladom, pa se prestaje proizvoditi.
Najbliža “rođakinja” – Lino Lada
No, koprivnička Podravka nastavlja proizvodnju kremastih namaza od čokolade pa se njena Lino Lada smatra “najbližim rođakom” ili najsličnijim klonom Kinderlade, makar na ovim prostorima. Među poklonicima Kinder Lade na Facebooku je čak provedena anketa po tom pitanju.
Većina glasova otišla je Lino Ladi, ali među obožavateljima Kinder Lade, ni na tržištu krcatom šarolikim izborom slatkiša, ima onih kojima ama baš nijedna krema nije zamjena za dobru staru Kinder Ladu.
Štoviše, Lino Lada je čak svojevremeno postala kamen spoticanja između građana ratom rastavljenih naroda – srbijansko Udruženje za zaštitu potrošača pozvalo je na bojkot Podravkine Lino Lade, optužujući ih da za to tržište proizvode “osiromašenu” Lino Ladu, s manje ključnih sastojaka – kvalitetnog punomasnog mlijeka u prahu te lješnjaka.