Najnoviji slučaj završio je na sudu. Kompanija koja stoji iza aplikacije je za promotivne materijale koristila kombinaciju pravih snimki glumice Scarlett Johannson u kombinaciji s AI deepfakeovima.
Poznata glumica Scarlett Johansson tuži proizvođača aplikacije koja koristi umjetnu inteligenciju zbog korištenja njezinog lika u reklami bez dozvole, izvještava Variety. Reklama od 22 sekunde za Lisa AI: 90s Yearbook & Avatar navodno koristi glumičino umjetno generirano lice i glas, prenosi tportal.
Reklama je prikazala isječak Johannson iz snimki snimanja Black Widow u kojoj kaže: “Što ima, ljudi? Ja sam Scarlett i želim da krenete sa mnom.”
Nakon toga se prebaci na AI generirane fotografije i kloniranu verziju glasa koja promovira aplikaciju. Ispod reklame piše izjava da su fotografije producirane pomoću Lisa AI-ja te da sadržaj nema veze s tom osobom. Velik broj Lisa AI aplikacija koje je razvio Convert Software ostaju na App Storeu i Google Playju, piše Variety. Reklama više nema na X-u.
Odvjetnik Kevin Yorn koji zastupa Johansson kaže da glumica regulira situaciju koliko joj je to zakonom dozvoljeno te da ne shvaćaju te stvari olako. “Kao što je i dosad bilo u sličnim slučajevima i okolnostima, s ovim ćemo se slučajem suočiti pravno” dodao je.
Johansson ima jedno od najpoznatijih lica (i glasova) u Hollywoodu i glasnogovornica je tvrtki poput Dolce & Gabbane i Louisa Vuittona. S obzirom na to, teško je povjerovati da bi netko uopće pokušao ukrasti njezin lik, ako je tvrdnja točna.
Ideja korištenja umjetne inteligencije za krađu lilkova slavnih relativno je nova pojava, tako da se pravne posljedice još uvijek razrađuju. U jednom sličnom incidentu, glumac Tom Hanks je upozorio svoje obožavatelje na društvenim mrežama da se videozapisi koji koriste AI verzije njegovog lika koriste za lažnu prodaju proizvoda.
Iako se radi o zakonski sivom području, neke države imaju srodne zakone o pravima na privatnost. Kalifornija, primjerice, dopušta građanske tužbe za neovlaštenu upotrebu nečijeg imena, glasa, potpisa, fotografije ili lika u oglašavanju ili promidžbi.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i mreža Twitter | Facebook | Instagram | TikTok.
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi koji će ostaviti komentar!