Clean girl, mob wife, French girl, office siren... Ovo su samo neki od modnih stilova koji su u posljednje vrijeme postali nezaobilazni. Kao da gotovo svakoga tjedna niče novi trend.
“Apsolutno mi se čini da je tako, kao što nam cijeli život postaje užurban, tako je i u modi i u ostalim djelatnostima, rekla je modna influencerica Ivana Pirizović za HRT.
A količina trendova postaje tolika da ih je već teško pratiti. Tko zna po čemu će ovo razdoblje biti pamćeno u povijesti.
“Kad promatramo povijest mode, onda ju promatramo od 14. stoljeća. Prvo ju promatramo unutar stoljeća, pa unutar 50 godina u 18. stoljeću, u 19. stoljeću već unutar 20 godina, a u 20. unutar dekada. Danas ju promatramo unutar sezona”, naglasila je profesorica na Tekstilno-tehnološkom fakultetu dr.sc. Katarina Nina Simončić.
Pa i sve brže. Temelji ovako brzoj izmjeni trendova postavljeni su već u 19. stoljeću.
“Osim masovne proizvodnje, imamo prostore prodaje i modni tisak koji počinje promovirati određene trendove, a u fokusu interesa je potrošač. To će kulminirati tijekom 20. stoljeća”, dodala je Simončić.
Posebice od 1960-ih.
“Tada imamo revoluciju u svim područjima: tehnologiji, znanosti, društvu, imamo otvaranje, slobodu i promjenu odjevne retorike gdje se pojavljuje unisex odjeća koja je dobila svoje tržište i postala popularna među mlađom populacijom. Danas obzirom na trendove i digitalnu modu koja ulazi u sve prostore u kojima boravimo, ti trendovi se još brže mijenjaju”, kazala je Simončić.
Uloga medija ključna
Uloga medija ovdje je ključna, a pojava društvenih mreža ubacila je modu u šestu brzinu.
“Mislim da je u tom kontekstu 2010. s jednim zamahom novih tehnologija, prije svega u medijskom prostoru, donijela tu jednu hiperprodukciju. Ali iako se pojavila potrošačka kultura kao rezultat kapitalizma, ova nova mlada generacija je više usredotočena na preispitivanje održivosti”, istaknula je Simončić.
Zaljubljenici u modu pokušavaju izvući najbolje iz oba svijeta.
“U fast fashion svijetu je nemoguće biti apsolutno clean, ako mogu tako reći, tako da mislim da je zdravo i dobro balansirati s komadima fast fashiona, ne kupovati svaki trend, ali svakako potičem zaviriti u ormare svojih mama i baka, u vintage store, online u vintage store zaviriti, vintage odjeća je često puno kvalitetnija od one koju danas možemo pronaći u dućanima”, rekla je Pirizović.
Kako se onda snaći s tako širokom ponudom? Kako ostati u trendu bez da baš svaku mjesečnu plaću trošimo na odjeću?
“Mislim da trebamo pronaći svoj stil, nešto što nas čini sretnima i u čemu se osjećamo ugodno, a to onda upotpuniti trendovskim komadima. Ja uvijek kažem da je recept prije nego što nešto kupiš: daj razmisli imaš li pet kombinacija u kojima možeš to obući. Ako imaš pet kombinacija, onda go for it”, dodala je modna influencerica Pirizović.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i mreža Twitter | Facebook | Instagram | TikTok.
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi koji će ostaviti komentar!