S obzirom na cijene goriva, koje su proteklih mjeseci otišle u nebo, bilo kakvo rješenje koje podrazumijeva jeftinije gorivo, a još k tome i ekološki prihvatljivo, zaista zvuči fenomenalno.
Švicarski znanstvenici tvrde kako su otkrili način kako da letovi zrakoplovima postanu ekološki prihvatljiviji i smanje svoj ugljični otisak.
U studiji objavljenoj u časopisu Nature, znanstvenici su opisali kako su izgradili solarni toranj koji je ključan za proces proizvodnje ekološki prihvatljivog goriva. Pojasnili su kako toranj koristi sunčevu energiju za proizvodnju sintetičke alternative gorivu, koja se može koristiti umjesto fosilnog goriva, javlja Zimo.
“Kerozin” koji proizvodi ovaj solarni toranj (solarna rafinerija, kako ju zovu autori), navodno bi se mogao bez problema koristiti u zrakoplovstvu, ne zahtjeva posebne uvjete za skladištenje, kao ni prilagodbu postojećih zrakoplova.
S našom solarnom tehnologijom, pokazali smo da možemmo proizvesti sintetički kerozin od vode i CO2, umjesto iz fosilnih goriva, stoji u objavi za medije koju potpisuje jedan od koautora studije, profesor na ETH Zurich, Aldo Steinfeld. Količina CO2 koja se emitira tijekom izgaranja kerozina u mlaznom motoru jednaka je onoj koja se konzumira tijekom proizvodnje u solarnoj elektrani. To znači da je gorivo ugljično neutralno, pogotovo ako koristimo CO2 koji hvatamo direktno iz zraka. A tome se nadamo u ne tako dalekoj budućnosti.
Za sad ova solarna rafinerija proizvodi oko jednog decilitra sintetičkog kerozina dnevno. No, treba imati na umu da je izgrađena kako bi se dokazao koncept i provela studija. Za proizvesti količine koje su dnevno potrebne u cijelom svijetu, bilo bi potrebno izgraditi puno više puno većih solarnih rafinerija.
S obzirom na cijene goriva, koje su proteklih mjeseci otišle u nebo, bilo kakvo rješenje koje podrazumijeva jeftinije gorivo, a još k tome i ekološki prihvatljivo, zaista zvuči fenomenalno.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.