Znanstvenici su razvili model ljudskog embrija bez spermija ili jajnih stanica

Znanost 06. ruj 202320:53 0 komentara
Pixabay

Znanstvenici su razvili biološki model koji veoma nalikuje ranom ljudskom embriju, bez upotrebe sperme, jajašca ili maternice.

Tim Instituta Weizmann kaže da njihov “model embrija”, koji je napravljen od matičnih stanica, izgleda kao školski primjer pravog 14 dana starog embrija, piše BBC.

Kako stoji u tekstu, spomenuti embrij je ispustio hormone koji su u laboratoriju pokazali pozitivan test na trudnoću.

Prvi tjedni nakon što spermij oplodi jajnu stanicu razdoblje je dramatične promjene – od nakupine mutnih stanica do nečega što na kraju na ultrazvuku postaje prepoznatljivo kao beba.

Istraživanje, objavljeno u časopisu Nature, opisuje se kao prvi “potpuni” model embrija koji oponaša sve ključne strukture koje se pojavljuju u ranom ljudskom embriju.

“Ovo je zapravo udžbenička slika ljudskog embrija od 14. dana”, kaže profesor Hanna, što “nije prije učinjeno.”

Umjesto sperme i jajne stanice, početni materijal bile su naivne matične stanice – reprogramirane da dobiju potencijal da postanu bilo koja vrsta tkiva u tijelu, prenosi BBC.

N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i mreža Twitter | Facebook | Instagram | TikTok.