Za luksuzni bicikl iz Bosne treba izdvojiti par tisuća eura

Regija 04. ožu 201718:21 > 06. ožu 2017 18:31
N1

Firma "GS - Tvornica mašina Travnik" nalazi se nedaleko od centra Travnika. Luksuzni bicikli proizvedeni u ovoj tvornici prodaju se po cijelom svijetu po cijeni od nekoliko tisuća eura. No, to je samo dio poslovnog uspjeha ove kompanije.

Malo mjesto, veliki tvornički kompleks i još veća priča o uspjehu “GS – Tvornice mašina Travnik”. Ovdje proizvedeni kosturi bicikala plijene pažnju na ulicama svjetskih metropola, od Los Angelesa do Berlina.

Boju i dizajn svakog pojedinog dijela kupci biraju online na taj način personalizirajući vlastiti luksuzni bicikl za koji će dati nekoliko tisuća eura. A onda se svi dijelovi sklapaju u Njemačkoj. No to nije sve…

 Od 2015. godine, GS TMT proizvodi i električne bicikle. Prvi model košta oko 2.500 eura.

Godišnje tvrtka prodaju oko 300 ovakvih bicikala.

Ipak, najbolje tek dolazi. Puni entuzijazma, inženjeri najavljuju novi električni model, “Ruffian”, nazvan po vrsti snažnoga konja.

Luksuzni bicikli su samo jedno poglavlje uspješne priče. Donose tek 5 posto prihoda koji je prošle godine iznosio 22 miliona. To nam otkriva Snježana Kopruner, direktorica firme, Zadranka koja je živjela u Njemačkoj i čije su se poslovne kockice posložile u Travniku.

“Najveći kupac nam je firma “Grob” koja radi transfer linije za automobilsku industriju. Njima isporučujemo različite komponene u vrijednosti oko šest miljuna eura. Imamo i firmu “Knorbremse” gdje se rade dijelovi za njemačku željeznicu”, kazala nam je Snježana Kopruner, direktorica “GS TMT-a”.

A “bosanskih dijelova” ima i u vlaku koji vozi kroz La Manche na liniji od Pariza do Londona.

“Mi smo jedina kompanija u BiH koja ima standard za zavarene konstrukcije za Deutsche Bahn. To su konstrukcije koje su odgovorne jer životi ljudi koji se voze u tim vlakovima ovise o dijelovima koje mi ovdje zavarujemo. Tako za firmu Knorbremse radimo jedan dio u koji se montira air condition i kočioni sistem. U brzim vlakovima je to osnova jer da to ne funkcionira, ljudi ne bi mogli disati u vlaku”, dodaje Kopruner.

Takvom zadatku dorasle su ruke Vahidina Kadrića – najboljeg zavarivača u Bosni i Hercegovini.

“U Tuzli je 2014. bllo natjecanje. Nas trojica kolega smo otišli na natjecanje i uzeli prvu nagradu u BiH – ekipno. A ja sam u individualnoj konkurenciji prvak države. Zavarujemo ramove za najbrži vlak u Europi. To je maksimalno odgovoran posao; svaki zavarivač se ispituje i snima. Znači, greške nisu dopuštene”, komentirao je Vahidin Kadrić, zavarivač.

Firma broji oko 300 ljudi – šest puta više nego 2004. godine, kada je tvrtka privatizirana kao dio predratnog industrijskog giganta Bratstvo Novi Travnik. Profit je 27 puta veći. No, najvažniji su zaposlenici, ističe direktorica. Nedaleko od tvorničkog kompleksa, svi oni sade krompir i maline koje kasnije jedu u tvorničkoj menzi. Dok iscrtavaju nove poslovne planove, nadaju se da će kompletnu proizvodnju preseliti u Bosnu i Hercegovinu. Jedina prepreka u tome, za sada je kvalificirana radna snaga.

N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.