Željeznička stanica u Beogradu nema uporabnu dozvolu: “Vučić garantirao sigurnost”

aleksandar vučić za govornicom na otvaranju željezničke stanice prokop u beogradu
Milos Tesic/ATA Images/PIXSELL

Radomir Lazović, dopredsjednik Zeleno-lijevog fronta (ZLF) i narodni poslanik, tvrdi da ni Željeznička stanica Prokop u Beogradu nema uporabnu dozvolu.

“Prokop trenutno nema uporabnu dozvolu”, rekao je Lazović za N1 Srbija i pokazao rješenje kojim se, kako navodi, odbija zahtjev investitora.

“Zahtjev investitora Republike Srbije, Infrastrukture Željeznica Srbije, za izdavanje rješenja kojim se odobrava korištenje radova izvedenih na izgradnji kolodvorske zgrade Prokop odbacuje se kao nepotpun… Njima je, dakle, nadležno tijelo odbilo njihov zahtjev. Možete misliti koliko je tu mahinacija i koliko njima nedostaje za završetak“, naglasio je Lazović.

I stanica Prokop je u funkciji, tamo ljudi stoje na peronima.

“To znači i da je 4. listopada 2024. godine taj dokument izdan, a 20. listopada 2023. godine, kada se Vučić tamo slikao sa svojom kamarilom, dobro je znao da oni nemaju uporabnu dozvolu. Time je zajamčio sigurnost da ljudi mogu koristiti zgradu stanice. Treba li čekati da se negdje drugdje dogodi nešto poput Novog Sada? Moglo bi se dogoditi na Prokopu”, rekao je Lazović.

Rješenje o odbijanju zahtjeva donijelo je Ministarstvo graditeljstva, prometa i infrastrukture.

“Ono što ja znam je da nitko od uključenih i odgovornih u ovom projektu nije dao izjavu da je projekt uopće gotov, ni investitor, ni nadzor, ni izvođač. Nema potvrde da su radovi izvedeni prema projektu”, kazao je.

Kako je naveo, upitna je kvaliteta radova jer se ne može utvrditi kako je utvrđena kvaliteta radova. Lazović je pokazao i obrazloženje ispisano na nekoliko stranica.

“Prije ove tragedije rekli bi – pa što. Mora li se desiti tragedija da bi se pokrenuli procesi”, upitao je Lazović.

Projekt Prokop je, kaže, tipičan recept SNS-a.

“Posao je namješten, bez natječaja, ugovor je namješten tvrtki koja je osnovana mjesec dana prije početka gradnje”, rekao je.

Ključni nedostaci

ZLF je u priopćenju pojasnio nedostatke.

“Od svih navedenih nedostataka dva su ključna. Prvo, nitko od uključenih i odgovornih za projekt nije dao izjavu da je zgrada u konstruktivnom smislu završena i nitko nije potvrdio da je zgrada izgrađena onako kako je projektirana. Nema dokaza da ni investitor, ni nadzor, ni izvođač nisu potpisali izjavu kojom to potvrđuju. Apsurdno je i to što nije navedeno kada su imenovani članovi komisije za tehnički pregled, niti njihova imena, niti njihove osobne dozvole. Dakle, nema niti jedne potvrde da su radovi izvedeni u skladu s onim što je projektirano”, navode.

Upitna je i kvaliteta radova.

“Jer se ne može utvrditi po kojim je standardima i na koji način kontrolirana kvaliteta radova i ugrađenih materijala. Time je izravno ugrožena sigurnosti, jer nitko nije potvrdio da je zgrada konstruktivno dovršena, a radi se o zgradi javne namjene, s mogućim nedostacima u konstrukciji”, navode.

To znači da nije ni trebalo doći do puštanja u rad tog objekta.

“Jer nema razloga za pretpostavku da je objekt siguran za korištenje. Zbog takvih nedostataka ne bi smio pustiti u rad ni mali kiosk, a kamoli javni objekt koji svakodnevno koriste tisuće ljudi. Pitanje je tko je dao nalog da se zgrada kolodvora stavi u uporabu i tko će odgovarati u slučaju nesreće. ZLF poziva tužiteljstvo da započne saslušanje osoba koje su fotografirale otvorenje zgrade na Prokopu 20. listopada 2023. godine”, priopćili su.

N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i mreža Twitter | Facebook | Instagram | TikTok.