Francuska pokreće program bonusa kako bi motivirala potrošače da popravljaju svoju odjeću i obuću umjesto da ju baca i kupuje novu.
Od listopada ove godine, bonus će dolaziti u obliku popusta u rasponu između 6 i 25 eura po popravku.
Bérangère Couillard, niža ministrica ekologije, nedavno je rekla da u Francuskoj godišnje u otpadu završi oko 700 tona odjeće. Vlada će tijekom narednih pet godina za ovaj program izdvojiti 154 milijuna eura, prenosi BBC.
Couillard je pozvala “sve postolare i krojače da se pridruže ovom sustavu,” prema kojem će potrošači dobivati popust od sedam eura za novu petu na obući i između 10 i 25 eura za novu podstavu na jaknama, suknjama i drugoj odjeći. Cilj programa je ojačati sektor popravaka i stvoriti nova radna mjesta.
Couillard kaže da je vlada odlučna da riješi problem “brze mode” i želi pozvati potrošače da kupuju etično proizvedenu odjeću i da ju popravljaju kada se iznosi, umjesto da kupuju nove stvari.
Grupa Refashion, koja je dobila zadatak osmišljavanja programa, kaže da je prošle godine u prodaju u Francuskoj stavljeno oko 3.3 milijarde odjevnih proizvoda, obuće i kućanskog tekstila.
Ipak, nisu svi impresionirani vladinim novim pristupom.
Poslovnjaci upozoravaju da se ne smije “stigmatizirati” važna francuska industrija – moda, a član parlamenta iz desne stranke Republikanaca, Erik Pauget, prigovara vladi da je država već 3 trilijuna eura u dugu i da bi “trebali prestati bacati javni novac kroz prozor.”
Pascal Morand iz čelnog tijela francuske modne industrije, Fédération de la Haute Couture et de la Mode, zabrinut je zbog posljedica koje bi ovaj program mogao imati na luksuzne brendove.
“Organza svile ne bi trebala biti procijenjena kao manje izdržljiva od poliestera isključivo zbog otpornosti materijala,” rekao je Morand za francuske novine Le Monde.
U naporima da promovira održiviju modu, Francuska će također od 1. siječnja sljedeće godine od industrije odjeće zahtijevati nove etikete na kojima će jasno biti naveden utjecaj za okoliš svakog komada odjeće.
Nova pravila nalažu da će proizvođači na etiketama morati navesti količinu vode potrebnu za izradu odjeće, upotrebu kemikalija, rizik od emisija mikroplastike i je li u izradi odjevnog predmeta upotrijebljen reciklirani tekstil.
Modna industrija jedan je od najvećih sektora u Francuskoj, u kojoj su zaposlene tisuće ljudi, a prošle godine je ostvarila prihode od 66 milijardi eura.
Iako je Francuska četvrti najveći modni izvoznik u Europi, ova industrija posljednjih godina je u padu. Stranica Fashion United navodi da su francuski potrošači 2020. godine na odjeću potrošili u prosjeku 430 eura, što je ispod europskog prosjeka.
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi koji će ostaviti komentar!