Od 1. svibnja građani bi trebali moći koristiti lokalni prijevoz u cijeloj Njemačkoj za 49 eura mjesečno. Bundestag je sada odobrio djelomično financiranje karte pod nazivom “Deutschlandticket”, javljaju njemački mediji.
Članovi “Semafor-koalicije” odobrili su nacrt zakona ministra prometa Volkera Wissinga (FDP), ljevica je bila suzdržana, a Unija i AfD glasali su protiv. Prema donesenoj odluci, njemačka Vlada osigurala 1,5 milijardi eura u ovu svrhu. Drugu polovicu trebaju osigurati savezne zemlje. Zakon još mora odobriti Bundesrat, prenosi Fenix.
“Revolucija u njemačkom lokalnom prijevozu”
“S Deutschlandticketom započinjemo revoluciju u njemačkom lokalnom prijevozu”, rekao je Detlef Müller, član SPD-a.
“Milijuni putnika će osjetiti olakšanje, kao nikada prije zbog klimatski prihvatljive i jeftinije karte”, dodao je.
Planirana “Deutschlandticket” trebala bi vrijediti od 1. svibnja s početnom cijenom od 49 eura mjesečno i vezati se uz popularnu kartu od 9 eura od ljeta 2022. godine.
Predviđena je digitalna mjesečna pretplata koja vrijedi u cijeloj zemlji za lokalni prijevoz.
Povećanje naknada za korištenje željeznice
Semafor-koalicija djelomično je preuzela još jedan zahtjev saveznih zemalja: Povećanje korisničkih naknada za željeznice koje moraju platiti pružatelji usluga lokalnih vlakova trebalo bi biti ograničeno na 1,8 posto dulje od ove godine – točnije i za 2024. i 2025. godinu.
Razgovaralo se i o razvoju cijena karata za putnike. Budući da se 49 eura mjesečno izričito smatra početnom cijenom – kasnija poskupljenja nisu isključena.
Šef parlamentarne skupine SPD-a Müller rekao je: “Naš je cilj održati cijenu stabilnom što je duže moguće.”
Ako promjene cijena budu potrebne, mogu se napraviti samo uz sudjelovanje Bundestaga, navode njemački mediji, prenosi Fenix.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi koji će ostaviti komentar!