Predsjednik Sindikata hrvatskih željezničara Ivan Forgač govorio je za N1 o sindikalnim prosvjedima održanima na Praznik rada, ali i problemima željeznica. Vladi poručuje da mora ulagati u njihovu obnovu
Ivan Frogač o dvije prosvjedne povorke sindikalista kaže da bi ta povorka trebala biti zajednička.
“No, treba se distancirati i od politike i stranaka, koje mogu sudjelovati, ali danas je ipak dan kad bi riječ trebali imati radnici, a ne čelnici stranaka. To je razlog zašto su bile dvije kolone”, kaže Forgač.
Na pitanje o razlikama u prosvjedima u odnosu na druge zemlje, kod kojih je često puno veći odaziv ljudi na ulicama, Forgač kaže da “mi imamo drugačiji 1. svibanj od tih zemalja.”
“Kod nas je to uvijek bilo obilježeno drugačije, danas ljudi kod nas radije roštiljaju i budu s obiteljima, tako su naviknuli”, rekao je.
“Jednostavno taj praznik doživljavaju kao dan u kojem mogu biti s obitelji”, smatra Forgač.
“Kad organiziramo prosvjede radnika ili štrajk, obično je bolji odaziv kad je neki drugi dan u pitanju.” Rekao je da je najvažnija poruka današnjih prosvjeda bila “Ljudi ispred profita”, i kaže da je važno da javnost zna da je to bio cilj prosvjeda, bez obzira na to koliko je bilo kolona.
“Poruka je to Vladi da građane stavi ispred profita.”
“Pruga Dugo Selo – Križevci: Hrvatska bi se mogla naći u problemima”
Zadovoljan je investicijom na pruzi Dugo Selo – Križevci, koju će se sada obnavljati.
“No, to je učinjeno u zadnji tren prije nego bi EU obustavila bespovratna sredstva, a nesretna je okolnost što je HŽ Infrastruktura kao investitor isključila Pružne građevine, jedinu tvrtku koja zna i ima opremu za to. Postoje papiri koji pokazuju da nema sukoba interesa koji je navođen kao mogući razlog. Šteta je ogromna, a time je i HŽ infrastrukturi.”
Kaže da to može RH dovesti i u tešku situaciju, kao i željezničke prijevoznike, u slučaju da radovi zbog ovih problema stanu.
“Mi očekujemo da RH napokon počne skrbiti o željeznicama, one su jako važne”, poruka je Forgača za kraj. “Država već 30 godina ne ulaže u obnovu pruga.”
Privatizacije se ne boji.
“Nama je najveći bauk ipak što su nam pruge loše, pa ne možemo biti konkurentni. Država mora obnoviti pruge”, zaključio je.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.