Bivši ministar gospodarstva Radimir Čačić gostovao je u Novom danu gdje je komentirao nosi sustav cestarina u Hrvatskoj koji je najavljen za sljedeću godinu.
Čačić smatra kako ključni infrastrukturni programi moraju biti željeznice, a one se ne događaju. “Ovoga trenutka imamo manje realizacija nego prije deset godina, a novac je tu, on čeka i propada”, rekao je.
“Bit će kad bude, nitko ni ne daje rokove. Da, željeznice su ključne, tu su zakazali, čak i naš projekt povezivanja sjevera sa Zagrebom je napisano, potpisano, na Saboru usvojeno, a napravljeno ništa”, dodao je.
Što se troškova električne energije tiče, kaže kako je Vlada mogla dati povoljniju cijenu za građane jer ih ne košta ništa zato što što su nuklearna elektrana Krško i hidrocentrale već odavno amortizirane.
“Mi sebi možemo priuštiti te cijene i ta priča da to tjera HEP u gubitak ne stoji jer oni zarađuju ogroman novac na nama, ali ne investiraju”, tvrdi.
Novi sustav cestarina
Kada je naplata cestarina u pitanju Čačić kaže da je to potpuno novi sustav koji se već primjenjuje na kamionima. “Trošimo mjesečno 1,7 milijuna eura na rad kućica, ali sve se svodi na to da Slovenci imaju bitno veći prihod s vinjetama”, rekao je.
“Pitanje je što mi želimo. Kad su autoceste treće najbolje u Europi, i to je tako već 20 godina, želimo da budu i dalje dobro održavane i da se završe. Ovaj prihod koji sa imamo to otprilike pokriva”, dodao je.
“Zašto mi nemamo vinjete, a mi bi to htjeli jer logično, isplativije nam je i netko drugi će onda platiti jer ukupni novac moramo zadržati”, napomenuo je.
Ipak, navodi da Slovenci imaju bitno veći prihod od kamiona za koje nemaju vinjete, dok je kod nas daleko veći prihod od osobnih automobila. “Pitanje je kako je to moguće. Da Slovenci i Austrijanci imaju toliko veći kamionski promet. U tome je kvaka. To nisu samo naši lobiji nego i strani i drže nas već 20 godina. Dakle, mi bi mogli da naši i strani kamini koji prolaze našim autocestama, mi bi mogli imati u pola jeftinije autoceste za građane”, rekao je Čačić.
Suština je uravnotežiti cijene
“Drugi je model da recimo u zimi damo dodatan popust jer to su uglavnom građani Hrvatske. Time pomažemo građane i završavamo ovu priču o vinjetama jer ni jedna ozbiljna zemlja s velikom mrežom nema takvo rješenje”, dodao je.
Smatra da novi sustav u prihodima ništa ne mijenja i da je novi sustav prihvatljiv i jasan. “Slovenske vinjete su isto elektronika kao i ova. Suština je da uravnotežimo cijene kamionskog prometa s onima u Europi. Dok to ne napravimo građani će plaćati veće cijene”, tvrdi.
“Još 2019. je najavljen taj sustav. Samo u te četiri godine izgubili cijeli iznos koliko će koštati implementacija novog sustava”, rekao je.
“Ja bih prvi trebao biti za vinjete jer svaki dan putujem na relaciji Zagreb – Varaždin, ali i kad plaćate gorivo plaćate koliko se vozite. Dakle, postoji način da budemo i 50 posto jeftiniji, a zimi i 70 posto”, naglasio je.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i mreža Twitter | Facebook | Instagram | TikTok.
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Pridruži se raspravi ili pročitaj komentare