Izmjena zakona zbog Rimčevih robotaksija: Evo koja će im biti ograničenja

Auto 10. lis 202417:11 0 komentara
Robotaksi Verne
Andrej Jelušić

Izmjenama i dopunama Zakona o sigurnosti prometa na cestama, koje je vlada sa sjednice u četvrtak uputila u saborsku proceduru, regulira se definicija automatiziranog vozila i dodavaje se definicija vezana uz automatiziranu vožnju i potpuno automatizirana vozila.

“Budući da važeći Zakon o sigurnosti prometa na cestama ne sadrži uvjete za razvijanje sustava automatiziranih vozila niti propisuje uvjete pod kojima ta vozila mogu sudjelovati u prometu, potrebno ga je dopuniti novim odredbama koje će omogućiti sigurno i nesmetano sudjelovanje u prometu automatiziranih vozila“, rekla je državna tajnica u MUP-u Irena Vuksanović Petrijevčanin.

Izmjenama se tako hrvatsko zakonodavstvo usklađuje s EU propisima te se njima propisuju uvjeti za sudjelovanje potpuno automatiziranih vozila u prometu na cestama, kao i za vrijeme testiranja sustava za automatiziranu vožnju u realnim uvjetima u prometu na cestama, a regulira se i postupak njihovog ispitivanja i homologacije.

Izmjenama se među ostalim uređuje pitanje odgovornosti u slučaju nesreće ili prometnog prekršaja, ovisno o tome je li ih počinio proizvođač, vlasnik vozila, operator u vozilu odnosno operator intervencije na daljinu ili ostali sudionici u prometu, kao i odgovornih osoba poput proizvođača, uvoznika i sl.

Strogo propisani uvjeti

“Automatizirana vozila moći će prometovati isključivo na ograničenom, odobrenom testnom području, pod propisanim uvjetima kako ne bi predstavljala povećanu opasnost za druge dionike u prometu”, istaknula je državna tajnica.

Propisuju se i uloga operatora u vozilu i operatora intervencije na daljinu, njihove dužnosti i obveze, odgovornost za počinitelje prekršaja, obveza dostave podataka nadležnim tijelima i druge obveze svih dionika iz zakona.

Među ostalim, potpuno automatizirano vozilo morat će biti vidljivo obilježeno natpisima da se radi o potpuno automatiziranom vozilu.

Propisuje se i koje podatke (koje je vozilo zabilježilo) i do kojeg roka je obavezan čuvati vlasnik potpuno automatiziranog vozila, obavezu dostave tih podataka na zahtjev nadležnih tijela, tko ima pravo pristupa podacima prikupljenim putem videonadzora, kao i situacije i uvjete pod kojima se navedeni podaci moraju pohraniti.

Uređuje se i obveza proizvođača da u slučaju prometne nezgode nadležnim tijelima dostavi podatke koje je vozilo snimilo za vrijeme vožnje.

N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i mreža Twitter | Facebook | Instagram | TikTok.

Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?

Budi prvi koji će ostaviti komentar!