Pred mikrofonima, stranke i političari još uvijek izuzetno ozbiljni, no kada se pogleda društvene mreže slika je drugačija: krave, traktori, psi, pjevanje. Što se to nudi, posebice mlađim biračima na društvenim mrežama i jesu li takve kampanje dobra taktika?
Tik-Tok, Instagram, Facebook, X. Gdje god se ovih dana pogleda, političari u kampanji posvuda. Pa i digitalno.
I dok su za televiziju, radio i tisak sačuvani klasični formati, a na ulicama kao i uvijek izazovno dijeljenje letaka građanima, u virtualnom svijetu, originalnost na djelu.
Od krava i pasa pa sve do traktora. Nitko ne zaostaje, no u ovim temama prednjači HDZ.
Možemo, uz iznošenje programa, na Tik-Toku voli i zapjevati kao dio taktike.
MOST je za potrebe svoje kampanje unajmio profesionalnog Tiktokera, a premijer je odlučio pričati o svojoj intimi.
Komunikacijski stručnjak Petar Tanta kaže da su društvene mreže i ležeran pristup svakako dio recepta za privlačenje birača: “Itekako su nužne, jer ako uzmemo u obzir da će na ove izbore izaći ljudi koji su rođeni 2006. godine, onda je svakako potrebno. To su ljudi koji ne gledaju televiziju, ne čitaju novine, ne slušaju radio.”
Hoće li to utjecati na mišljenje birača?
“Vjerojatno hoće, ali ne u nekakvom obliku koji možemo kvantificirati”, tvrdi Tanta, a upitan kasnimo li mi za ostatkom svijeta što se tiče društvenih mreža, kaže:
“Ubrzali smo se, internet nam je donio to da ako se desi vani, već praktički sutra ili prekosutra je kod nas.”
Možda i je tako, no osim Facebooka i X-a, političarima je dugo trebalo da prigrle novije trendove:
“Znali smo da političari imaju Tiktok. Meni je iskočio Pernar jer ima lajvove. I Ava Karabatić. Izaći na izbore da, ali televizija se ne gleda.”
“Nismo vidjeli druge, ali to su ionako iovako izbori, nećemo vidjeti više nikog poslije. Uvijek se to radi samo zbog izbora. Televiziju ne gledamo, ne slušamo radio. Na izbore idemo, a kako se odlučiti za koga glasati? Raspitati se, popratiti malo trenutnu situaciju…”
Ovakav odgovor mladih trebao bi biti fokus političarima, no umjesto toga, estetika i pojavnost su još uvijek glavne teme.
Biračka baza, kao i demografska slika, i dalje je starije stanovništvo pa su barem zasad ovakve kampanje na društvenim mrežama dosta. No, tek ćemo vidjeti jesu li one privukle i mlađe birače.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i mreža Twitter | Facebook | Instagram | TikTok.
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi koji će ostaviti komentar!