Vojni analitičar Igor Tabak bio je gost Newsnighta.
“Teško je reći tko je odgovaran zašto brodovi ne silaze s navoza. Jučerašnji razgovori na brodske teme vodili su se u zatvorenom krugu. Morh ne objavljuje ni stvari koje bi im išle u korist pa je teško reći tko tu kome… Zadnjih mjeseci i godina su ulogu igrale i inflacije i nedostatak radnika, to je sve dizalo cijenu. Apsolutno je nemoguće očekivati da brodovi budu završeni po iznosima koji su na početku planirani. Ovo je deseta godina od početka operativnog dijela ove priče. Prije toga se valjala diskusija oko nacrta dizajna tih brodova. Bilo je riječi da je cjenovna struktura bila jako nategnuta”, rekao je vojni analitičar Igor Tabak.
On kaže kako bi dovršavanje takvih brodova bez da se išta nadoplati bilo na minus brodograditelja.
“Bilo bi zgodno kad bi Tomislav Debeljak za priopćenje prikačio i preslike izjava, to bi bilo puno ozbiljnije. Činjenica je da osim samog izraza spremnosti i sposobnosti ostaje pitanje novca. MORH u zadnje vrijeme ima situaciju da im padaju natječaji i da se dogovoreni poslovi ukidaju. To nije samo pitanje brodova nego se radi i o hangarima i većim projektima”, kazao je pa dodao: “MORH je dobio po prstima što se tiče javnih nabava da koristi rat u Ukrajini. Ali, ostaje činjenica da ima čitav niz zaliha koje se zapravo ne obnavljaju. Ovdje se zadnjih godina radi ono što je popularno, kupuje se “flashy” tehnika koja je zgodna u preletu iznad grada bez da se riješava njeno dugoročno održavanje”.
Navodi da Bradleyi još nisu stigli, a pitanje je kad će.
“Ti helikopteri nisu otpad i jasno je da američki helikoperi jesu modernija roba, ali su i skuplji i drugačijih spsobnosti. Hrvatska je dala polovicu svojih resursa u nadi da će nešto doći. Pitanje je koliko će godina trebati da dođe nova tehnika”, zaključio je.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi koji će ostaviti komentar!