''Vodič za srebrne surfere'', prvi hrvatski priručnik o internetu i društvenim mrežama za osobe treće životne dobi čiji je izdavač Agencija za elektroničke medije uskoro će biti objavljen na portalu medijskapismenost.hr.
Priručnik na više od četrdeset stranica sadrži teorijski dio u kojemu se obrađuju nova tehnološka dostignuća u medijima, prevare, lažni i obmanjujući oglasi na internetu, dezinformacije i lažne vijesti, montaže fotografija, audio i videosnimaka. Osim toga, nudi i savjete, upute i smjernice za korištenje novih medija, mali rječnik novomedijskih pojmova te desetak praktičnih vježbi i zadataka namijenjenih prvenstveno starijim osobama.
“Nekoliko recentnih istraživanja u SAD-u i Europi u protekle tri godine pokazalo je kako starije osobe šire dezinformacije i lažne vijesti čak četiri do sedam puta više nego mlađe. Jedan od osnovnih razloga je upravo nedovoljno poznavanje tehnologije i načina funkcioniranja novih medija. Stoga se, ali i iz drugih razloga, ovakav priručnik pokazao kao iznimno potreban”, kazao je za Hinu Tomislav Levak, medijski analitičar i predavač na osječkoj Akademije za umjetnost i kulturu i autor priručnika napisanog u suradnji s novinarkom Nefretetom Zekić Eberhard.
”Riječ je o prvoj medijskoj publikaciji te vrste Hrvatskoj, ali i šire, čiji je cilj medijsko obrazovanje i opismenjavanje osoba starije životne dobi. Većina aktivnosti Agencije za elektroničke medije u području medijskoga opismenjavanja usmjerena je djeci i mladima. No, sada zaokružujemo praktički sve generacije”, istaknuo je Josip Popovac, ravnatelj Agencije za elektroničke medije.
Što se tiče naziva priručnika, autori su pojasnili kako se u novijoj literaturi i znanstvenim radovima sve više rabi upravo pojam ”srebrni surferi” za osobe starije životne dobi koje koriste informacijsko-komunikacijske tehnologije. Prema podacima Eurostata, već 2016. u pojedinim zemljama Europske unije svaka je druga osoba starija od 64 godine pripadala skupini ”srebrnih surfera”.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi koji će ostaviti komentar!