Prema Zakonu o zaštiti potrošača, a u skladu s pravom Europske unije, potrošač ima pravo na najmanje dvije godine jamstva čime biva zaštićen od neispravnih proizvoda ili proizvoda koji ne izgledaju ili ne funkcioniraju u skladu s oglasom.
Drugim riječima, kupite li hladnjak, televizor, komad namještaja ili bilo što drugo, dvije godine ne morate brinuti u slučaju kvara ili neke druge nepravilnosti kupljenoga.
No, uz to zajamčeno i besplatno jamstvo, mnogi trgovci ili proizvođači ponudit će vam i mogućnost produljenog jamstva, koje u pojedinim slučajevima također može biti besplatno, ali najčešće se dodatno naplaćuje. Razlika je u tome da se produljeno jamstvo odnosi na veći broj mogućih rizika po kupljeni proizvod (primjerice, krađa ili udar groma) nego što pokriva tvorničko jamstvo.
Mudra odluka ili bacanje novca?
Budući da se produljeno jamstvo najčešće dodatno naplaćuje, udruge potrošača savjetuju kupcima da dobro odvagnu i procijene isplati li im se takva opcija. Često se pokaže da mimo nadoplaćenog produljenog jamstva proizvod – a najčešće su to elektronički uređaji – besprijekorno odradi svoj radni vijek i “debelo” izvan svih jamstvenih rokova.
Kod odvagivanja odluke, neki razlozi ipak pretežu na stranu uzimanja produljenog jamstva. Stručnjaci savjetuju da se ono isplati kada se kupuju oni kućanski uređaji koji su skuplji i najviše se koriste.
Dva uređaja za koja vrijedi produljiti jamstvo
Kupac će najmanje pogriješiti uzme li produljeno jamstvo za hladnjak. To je praktički jedini uređaj koji radi danonoćno, bez prekida, a usto je prijeko potreban u kućanstvu zbog čuvanja namirnica od kvarenja. Nedavno je portal Consumer Reports objavio podatak svoga istraživanja prema kojemu 34 posto svih hladnjaka ima neki kvar prije pete godine korištenja. To ih, piše isti portal, čini jednim od najmanje pouzdanih proizvoda, a produljeno jamstvo znači da će biti dugoročno “pokriven” u svim hitnim slučajevima.
Drugi kućanski uređaj koji se najčešće koristi, a i kvari, perilica je posuđa pa je savjet da se i prilikom njene kupnje uzme u obzir produljeno jamstvo. Isto se savjetuje i za uređaje poput televizora ili perilice rublja, ali samo ako su u pitanju vrllo skupi modeli, koje u slučaju kvara vjerojatno ne bi mirne duše i široke ruke zamijenili podjednako skupima.
Koje uređaje nema smisla dodatno “pokrivati”
S druge strane, za male kućanske aparate poput usisivača, glačala, električih kuhala, mikrovalnih pećnica, asparata za kavu i sličnih, koji cijenom nisu blizu hladnjacima ili perilicama posuđa i rublja, pa je i financijski podnošljivije zamijeniti ih novima, ne preporučuje se plaćanje produljenog jamstva.
No, kada se uzima produljeno jamstvo, treba imati na umu da ono ne pokriva baš sve. Ako se utvrdi da je kupac čak i nenamjerno izazvao štetu ili kvar na uređaju, vrlo je vjerojatno da produljeno jamstvo tada neće vrijediti. Valja znati da i većina tvorničkih jamstava ne pokrivaju habanja ili slučajna oštećenja proizvoda.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i mreža Twitter | Facebook | Instagram | TikTok
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi koji će ostaviti komentar!