Oglas za posao bez navedene plaće odstaje bez 26 % kandidata

Ekonomija 04. velj 201610:47 > 10:55
Ilustracija

Kvalitetan oglas za posao sadrži informacije o željenim kvalifikacijama kandidata, radnoj poziciji te uvjetima koje poslodavac nudi, što uključuje i informaciju o plaći. Ipak, visina plaće navodi se u malom broju oglasa.

Utječe li to na prijave kandidata MojPosao je istražio u anketi provedenoj na više od 800 ispitanika.

Većina ispitanika, njih 39%, prijavit će se na oglas radi stjecanja radnog iskustva, bez obzira što je u oglasu izostavljen podatak o plaći. Ipak, napominju da ‘daju prednost oglasima u kojima je naveden podatak o plaći’ i da bi navođenje te informacije ‘uštedjelo puno vremena kandidatima i poslodavcima’.

„Radno mjesto koje pruža otvorenu mogućnost (i potporu) napretka mi uvijek više odgovara od nešto većih primanja (nemam djece i nisam u braku). Jasno da bi bolje plaćen posao u kojem maksimalno uživam bio idealniji od samog zapošljavanja radi iskustva, ali mi je iskustvo iznad novca“, kaže jedan ispitanik.

Na oglas u kojem je izostavljen podatak o plaći prijavit će se i 35% ispitanika kojima je posao nužan.

„Prijavit ću se svakako ali bilo bi lijepo od poslodavca da detaljnije sastavi ponudu. Naišao sam na puno oglasa gdje poslodavac od radnika traži natprosječno iskustvo, a u ponudi za radnika ne piše ništa“, kaže jedan ispitanik.

Ukoliko oglas ne sadrži informaciju o plaći prijavu neće izvršiti 26% ispitanika jer traže bolje plaćen posao.

Ovi ispitanici smatraju da bi u oglasu bilo dobro navesti barem raspon plaće, ako već nije moguće definirati konkretan iznos.

„U inozemstvu, npr. UK, se uz svaki oglas navodi godišnja plaća. Tako bi trebalo biti i kod nas, a ne da gubiš dragocjeno vrijeme na cijeli proces zapošljavanja da bi na zadnjem razgovoru dobio informaciju da ti taj iznos ne odgovara“, komentira jedan od ispitanika.

Drugi dodaje: „Moram priznati da mi nije jasno izbjegavanje podatka o plaći, barem u granicama ‘od-do’. Niti poslodavcima se ne isplati primiti gomilu prijava, a onda im poželjan kandidat odustane jer mu je to premalo. Ili ga zaposle s naznakom da će biti povećanja plaće, pa do toga ne dođe i onda im djelatnik bude nezadovoljan odnosno manje produktivan. Transparentnost čini čuda!“

N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i društvenih mreža Twitter | Facebook.