Ceh prijevoznika Hrvatske obrtničke komore (HOK) inzistira da se temeljen nove Direktive EU o tehničkim pregledima vozila izmjeni Zakon o sigurnosti prometa na cestama i ukinu preventivni tehnički pregledi i obveza homologizacije novih i rabljenih vozila proizvedenih i kupljenih u EU, poručeno je s 8. susreta prijevoznika HOK-a u Vinkovcima.
Ceh prijevoznika traži i da se RTV pristojba HRT-u plaća po paušalnom iznosu za sva vozila na godišnjoj razini.
Za veće prijevoznike, od primjerice 10 i više vozila, HRT pretplata predstavlja financijsku obavezu na godišnjoj razini od najmanje 10.000 kuna, upozoravaju prijevoznici, koji smatraju kako ta obveza ukazuje i na zabrinjavajući odnos institucija prema domaćim prijevoznicima i općenito poduzetnicima. Naime, brojni su hrvatski cestovni prijevoznici ovih dana dobili dopise HRT-a, kojima ih se poziva da prijave sve radioprijamnike u svojim kamionima i da za njih plaćaju RTV pristojbu od 80 kuna mjesečno.
Prijevoznici smatraju i da je Zakonom o prijevozu u cestovnom prijevozu nužno jasnije definirati tzv. shuttle prijevoz i povremeni prijevoz putnika. “Način prijevoza putnika putem Uber aplikacije, a na temelju postojeće zakonske regulative ilegalan je i kao takvog treba ga sankcionirati”, navodi se u zaključcima sa susreta prijevoznika HOK-a. Prijevoznici traže i žurno ratificiranje “druge” CMR konvencije (Konvencija o ugovoru o međunarodnom prijevozu robe cestom), kao i da se riješi problem pretovara vozila na način jednake raspodjele odgovornosti između prijevoznika i utovaritelja tereta, kazao je predsjednik Ceha prijevoznika HOK-a Emilijo Bajlo.
Prijevoznici, dodaje, traže i veće i kvalitetnije poticaje za prekvalifikaciju profesionalnih vozača i lakši ulaz mladih na tržište rada, a ako te mjere ne donesu rezultate, traže veće kvote za zapošljavanje stranih radnika u prijevozu odnosno profesionalnih vozača. “Veliki broj hrvatskih prijevoznika trenutno posluje s negativnom ili minimalnom profitabilnošću. Također, zabrinjava i sve veći ukupni udio stranih prijevoznika u prijevozu roba cestom, koji prema nekim procjenama sudjeluju i u izvozu i u uvozu sa oko 40 posto od ukupnog prijevoza“, kazao je Bajlo, dodajući kako je prometni sektor na 4. mjestu po broju radno zaposlenih u Republici Hrvatskoj (8.6 posto) čime zauzima značajan utjecaj na cjelokupno gospodarstvo Republike Hrvatske.
Prijevoznici traže i sustavne i češće kontrole stranih prijevoznika prilikom ulaska u Hrvatsku i na cestama Hrvatske, napominjući kako su strani prijevoznici koji prometuju kroz Hrvatsku dužni registrirati se i plaćati PDV na prijevoz obavljen na području Hrvatske. Po Bajlovim riječima, Ceh prijevoznika HOK-a pozdravlja spremnost Ministarstva pomorstva, prometa i infrastrukture za češćom organizacijom operativnih sastanaka između predstavnika prijevoznika i ministarstva.
U Hrvatskoj je danas 7300 obrtnika koji imaju registriranu djelatnost cestovnog prijevoza, a među njima 2395 registrirano je za cestovni prijevoz putnika, 1490 je taksi prijevoznika, 3756 obrtnika je registrirano za cestovni prijevoz robe i usluge preseljenja, dok 564 obrtnika imaju registriranu djelatnost vodenog prijevoza. Po podacima Službe sigurnosti cestovnog prometa Ravnateljstva policije, tijekom prošle godine sigurnost prometa na cestama bila je lošija nego godinu ranije. Lani su zabilježene 32 tisuće prometnih nesreća, u kojima je poginulo 348 osoba, što je 13 posto više nego godinu prije. U strukturi sudionika nesreća, teretna vozila čine šest posto, autobusi tri posto, a poginulo je 10 vozača kamiona, podaci su izneseni na 8. susretu prijevoznika HOK-a.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mreža Twitter | Facebook.