Američka bankarska grupa Goldman Sachs, bankarski zlatni standard za svjetsku elitu, budućnost vidi u manje imućnim ulagačima, doznaje se od osoba dobro upućenih u nove inicijative.
U kreativnoj strategiji koja je u vrlo ranoj fazi osmišljavanja unutar banke poziva se na povezivanje toga diva u segmentu investicijskog bankarstva s manjim brokerskim kućama i tvrtkama za upravljanje bogatstvom da novac pozajme i klijentima, od kojih mnogi raspolažu s daleko manje bogatstva od onog koji se nalazi na tipičnom privatnom bankovnom računu u Goldmanu.
Strategija ima za cilj omogućiti Goldmanu do dopre do velike skupina zajmoprimaca – u Sjedinjenim Državama a moguće i u inozemstvu – bez da ih mora preuzimati kroz udruživanje ili sklapanje partnerstava sa svakim pojedinačno, kazali su izvori upoznati s novom inicijativom. Doduše, takav je plan tek u vrlo ranim fazama i možda neće biti aktivan prije iduće godine, dodali su.
Takva strategija nije neuobičajena samo za Goldman Sachs, već i za cijeli Wall Street, budući da većina banaka novac uglavnom samo posuđuje vlastitim klijentima. Ona također nosi veće rizike zato što bi mogla otežati provjeru zajmoprimaca ili imovine koju predaju za kolateral.
Banka traži mogućnosti zarade među širom bazom zajmoprimaca zato što im usporava tradicionalni biznis poput trgovanja obveznicama. U travnju je Goldman dovršio sporazum o kupnji 17 milijardi dolara vrijednih online depozita od GE Capital Banka kako bi zahvatio veći dio Main Streeta.
“Razvoj kreditnog poslovanja prema široj bazi klijenata pomaže ublažiti dio teškoća koje se događaju na strani trgovanja “, kazao je analitičar u banci Nomura Steven Chubak.
Bankari uključeni u Goldmanove planove kažu da time ne mijenjaju svoj poslovni model pružanja usluga jako imućnim klijentima. Tipični klijent u Goldmanovu američkom odjelu za upravljanje privatnim bogatstvom na računu ima prosječan iznos od oko 50 milijuna dolara. To su klijenti na koje Goldman ostaje primarno fokusiran, kazali su bankari kojima nije dopušteno takve informacije iznositi u javnost.
Kreditiranje imućnih pojedinaca i korporativnih klijenata krajem 2010. činilo je manje od pola bilance u segmentu Godmanova investicijskog i kreditnog poslovanja, no taj je udjel u međuvremenu narastao na više od 75 posto.
Nova strategija ciljat će klijente niže rangirane na ljestvici po bogatstvu. Izvori nisu željeli podrobnije govoriti o iznosu koji bi bio donja granica za zajmoprimce koje će Goldman zahvatiti pomoću treće strane, kazavši tek da će vjerojatno biti usmjerena ulagačima s manje od milijun dolara likvidne imovine.
Također, nisu željeli konkretnije govoriti niti o tome kako će njihovo partnerstvo funkcionirati u smislu naknada, osiguranja ili kolaterala.