Hrvatska narodna banka je dostavila Udruzi Franak preostale podatke o konverziji kredita u švicarskim francima zatražene zahtjevom od 19. siječnja ove godine, na temelju rješenja Povjerenice za informiranje od 15. srpnja 2016. i presude Visokog upravnog suda koju je HNB zaprimio 18. listopada 2016. godine.
Time je Hrvatska narodna banka odgovorila i na posljednja tri zahtjeva, od ukupno pet koliko ih je Udruga Franak uputila u siječnju ove godine, navode u priopćenju.
Zbog brojnih prigovora potrošača, pojedine banke same su odlučile izmijeniti osporavana postupanja kako njihovi klijenti ne bi bili u lošijem položaju u odnosu na klijente drugih banaka, tvrdi HNB. U slučajevima utvrđenih nepravilnosti i nezakonitosti HNB je sačinio pet zapisnika i u svezi njih donio dva rješenja, prema Addiko banci i Raiffeisen Austriji, a poduzete su i radnje radi pokretanja tri prekršajna postupka.
Od tri prekršajna postupka zbog nezakonitosti jedan je pokrenut protiv Sberbanke i odgovorne osobe u banci, dok su dva postupka pokrenuta protiv Raiffeisenbank Austrije i odgovornih osoba.
“Podsjećamo, za podatke zatražene tim trima zahtjevima, HNB je proveo test razmjernosti i javnog interesa te ocijenio da bi odgovorom prekršio odredbe triju hrvatskih zakona, kojima se propisuje povjerljivost i tajnost spomenutih podataka. Radi se o članku 206. Zakona o kreditnim institucijama, članku 23. stavku 5. Zakona o potrošačkom kreditiranju te članku 53. Zakona o Hrvatskoj narodnoj banci”, navodi direktorica sektora komunikacija Alemka Lisinski.
U nastavku pročitajte čitav odgovor HNB-a udruzi Franak.